دکتر ایمان نیکخو - پوست ، مو و زیبایی

همه چیز در مورد لیزر روشن کننده پوست

دکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.drnikkhoo.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول تلفن مطب : - 031

پوستی روشن و شفاف و عاری از لک و تیرگی از فاکتورهای زیبایی پوست صورت خصوصا در خانم ها می باشد و گرچه به وجود آمدن لکه و سیاهی روی پوست از نظر سلامتی برای فرد مشکلی ایجاد نمی کند؛ اما به خاطر تاثیر در زیبایی با واکنش هر فردی مواجه خواهد شد و در پی رفع این مشکل پوستی خواهد بود. لیزر روشن کننده پوست یکی از روش های پیشرفته و موثر برای بهبود ظاهر و کیفیت پوست است. این تکنولوژی به کمک پرتوهای نور متمرکز و دقیق، قادر است مشکلات مختلف پوستی مانند لکه های تیره، کک و مک، و ناهمواری های رنگی پوست را کاهش دهد. در این مقاله به بررسی کامل لیزر روشن کننده پوست، نحوه عملکرد، مزایا و معایب و نکات مهم پس از درمان خواهیم پرداخت.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای لیزر در درمان مشکلات پوستی

لیزر روشن کننده پوست

نحوه عملکرد لیزر روشن کننده پوست

رنگ پوست ما انسان ها بستگی به مقدار ملانین تولید شده دارد. لیزر روشن کننده پوست در واقع به منظور کم کردن تاثیر ملانین انجام می شود. در طول فرایند لیزر درمانی پوست تیره با کاهش غلظت رنگدانه ملانین، پوست بیمار روشن تر می شود. ملانین به طور خاص نور لیزر را جذب می کند. این جذب انرژی باعث تجزیه و تخریب ملانین می شود که منجر به کاهش تیرگی و روشن تر شدن رنگ پوست می گردد.

مزایا و معایب لیزر روشن کننده پوست

مزایا:

معایب:

انواع لیزرهای روشن کننده پوست

لیزرهای فرکشنال:

لیزر فراکشنال یک فناوری پوستی است که برای بهبود و درمان مشکلات پوستی مختلف استفاده می شود. این نوع لیزر از گاز دی اکسید کربن استفاده می کند و به صورت فراکشنال عمل می کند، به این معنی که نور لیزر به شکل نقاط کوچک (فراکسل) روی پوست تابیده می شود. عملکرد لیزر فراکشنال بر پوست به این صورت است که با تابش نور لیزر، لایه های بالایی پوست بطور کنترل شده تخریب و برداشته می شوند، در حالی که لایه های زیرین پوست سالم باقی می مانند. این لیزر به صورت متقارن و قطعه به قطعه روی پوست اعمال می شود و به طور انتخابی لایه های پوست را تحریک و ترمیم می کند. در دستگاه فرکشنال با ایجاد آسیب های کنترل شده و میکروسکوپی در پوست، فرآیند کلاژن سازی و ترمیم سلول های آسیب دیده سرعت بیشتری می گیرد. این موضوع به بهبود بافت و رنگ پوست کمک می کند.

مزایا

معایب

لیزرهای Q-Switched:

لیزر کیوسوییچ برای رفع مشکلات پوستی از قبیل لکه های ناشی از آفتاب، کک و مک، و تاتو که بر سفیدی و شفافیت پوست تاثیر می گذارند، استفاده می شود. این لیزر با استفاده از پالس های کوتاه و شدید نور به صورت هدفمند، رنگ دانه های تیره در لایه های سطحی و عمیق پوست را تجزیه می کند. این فرآیند نقش موثری در روشن و صاف شدن پوست دارد و به مرور باعث کاهش و رفع لکه ها و ناهمواری های پوستی می شود.

مزایا

معایب

لیزرهای پالس طولانی:

لیزرهای پالسی طولانی با پالس بلند دستگاه های پزشکی پرکاربرد در دسته دستگاه های پوست و زیبایی هستند. این دستگاه ها منابع نوری قدرتمند و پرانرژی هستند که به طور گسترده روی پوست انسان استفاده می شود و اغلب برای انواع کاربردهای پوستی استفاده می شود. لیزر ان دی یاگ، در دسته لیزرهای جامد است که امواجی با طول موج بالا ایجاد می کند و وارد لایه های پوست می شود. این نفوذ باعث می شود سطح کنترل شده ای از پوست تخریب و روشن شود.

مزایا

معایب

مراقبت های پیش از درمان با لیزر

مراقبت های در طول درمان با لیزر

مراقبت های پس از درمان با لیزر

موارد منع استفاده از لیزر روشن کننده پوست

مقایسه لیزر روشن کننده پوست با روش های دیگر

درم ابریژن

روش های درم ابریژن و لایه برداری با لیزر هر دو با لایه برداری پوست عمل می کنند. این امر باعث افزایش تولید کلاژن می شود. شباهت های دیگر بین این درمان ها شامل موارد زیر است:

درم ابریژن غیر تهاجمی است و با لایه برداری پوست از طریق جریانی از میکروکریستال ها عمل می کند. سلول های مرده پوست با یک مکش ملایم برداشته می شوند؛ اما لایه برداری پوست با لیزر از انرژی نور استفاده می کند تا پیوندهای بین سلول های آسیب دیده پوست را از بین ببرد. علاوه بر این، لیزر رشد سلول های جدید پوست را تحریک می کند. در اغلب موارد، افراد در درم ابریژن تنها احساس سوزن سوزن شدن خفیف را در حین انجام درمان گزارش می کنند. با این حال، لایه برداری پوست با لیزر شدیدتر است و ممکن است باعث درد بیشتر شود. در مقایسه با درم ابریژن، لیزر روش تهاجمی تری به نظر می رسد. عوارض کوتاه مدت این درمان نسبت به درم ابریژن بیشتر روی صورت باقی می ماند.

میکرونیدلینگ

لیزر و میکرونیدلینگ هر دو روش مؤثری برای بهبود و جوانسازی پوست هستند؛ اما کاربردها و مزایای هر یک ممکن است با توجه به نیازها و مشکلات پوستی فرد متفاوت باشند. میکرونیدلینگ یک متد زیبایی است که برای جوانسازی پوست کاربرد دارد. در این روش از سوزن های کوچک استریل استفاده می شود. زخم های کوچک روی پوست باعث تولید بیشتر کلاژن و الاستین شده و وضعیت پوست را بهبود می بخشد. میکرونیدلینگ یک فرآیند غیر تهاجمی است و به طور کلی با خطر کمتری از التهابات و عوارض جانبی همراه است. به دلیل اینکه اثرات آن به تدریج ظاهر می شود، ممکن است به تعدادی از جلسات متوالی نیاز داشته باشید تا به نتایج مطلوب برسید. لیزرها معمولاً برای رسیدن به نتایج سریع تر مؤثرتر هستند. درمان های لیزر می توانند به طور دقیق بر روی مناطق مشخص از پوست تمرکز کنند و تغییرات قابل مشاهده ای را در مدت زمان کمتری به ارمغان آورند. زمان بهبود پس از درمان های لیزر معمولاً کمتر از میکرونیدلینگ است و ممکن است به زودی به فعالیت های روزمره بازگردید.

محصولات موضعی روشن کننده پوست

لیزر و محصولات موضعی هر دو از روش های روشن کننده و کاهش دهنده ملانین هستند. لیزر، روشی غیر تهاجمی است که در فرایند آن، پزشک، با تاباندن لیزر به عمیق ترین نقاط پوست، رنگ آن را روشن تر خواهد کرد. لیزر روشن کننده پوست در واقع به منظور کم کردن تاثیر ملانین انجام می شود. در طول فرایند لیزر درمانی پوست تیره با کاهش غلظت رنگدانه ملانین، پوست بیمار روشن تر می شود؛ اما محصولات موضعی روشن کننده پوست حاوی موادی هستند که تولید ملانین را در بدن کاهش می دهند. بسیاری از کرم های روشن کننده پوست حاوی ماده ی هیدروکینون هستند که به کاهش دهنده ی ملانوسیت ها معروف است.

لیزر، روشی سریع است. اثرات طولانی مدت دارد و برای انجام آن نیازی به بستری شدن و بیهوشی نیست. از عوارض لیزر نیز می توان به احساس سوزش، سوختگی، قرمزی و خشکی پوست اشاره کرد.

استفاده از محصولات روشن کننده، یکی از راحت ترین و ایمن ترین راهکارهای روشن سازی پوست است که هزینه مناسبی دارد و غیر تهاجمی است. با این حال اکثر محصولات روشن کننده پوست صورت حاوی هیدروکینون، کورتیکواستروئید ها و جیوه هستند که خطرات بهداشتی مستندی دارند. این پماد ها در برخی افراد باعث ایجاد درماتیت پوستی و سوزش پوست می شود؛ زیرا پوست را بیش از حد لایه برداری کرده و باعث نازک شدن پوست، التهاب، قرمزی و حتی زخم باز می شود.

هزینه لیزر روشن کننده پوست

هزینه جلسات لیزر به عوامل مختلفی مانند تعرفه های کلینیک، تخصص پزشک، تجهیزات و دستگاه های مصرفی، نواحی تحت درمان و … بستگی دارد.

نتیجه گیری

رنگ چهره یکی از فاکتورهای تعیین کننده زیبایی است. بدون تردید، زیبایی پوست بر زیبایی چهره تاثیر زیادی دارد. منظور از پوست زیبا، پوستی روشن و شفاف است که ردی از لک های مختلف، آکنه و جای جوش در آن نمی بینید. لکه های تیره روی پوست، حاوی رنگدانه ای به نام ملانین هستند. از آنجایی که ملانین، می تواند نور را با طول موج های مختلف جذب کند، می توان از لیزر برای از بین بردن رنگدانه های پوست استفاده کرد. پزشک با بررسی نوع مشکل، در نظر گرفتن سطحی یا عمقی بودن نوع مشکل، توجه به تایپ پوستی و شرایط خاصی که ممکن است برخی از مراجعه کنندگان داشته باشند، بهترین دستگاه لیزر روشن کننده پوست صورت و بدن را معرفی خواهند. باید قبل از انجام این نوع درمان با پزشک مشورت کنید. با کمک لیزرهای پیشرفته که توسط پزشکان مجرب مورد استفاده قرار گیرد، می توانید به نتایج رضایت بخشی برسید و احتمال مشاهده عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

نسخه اصلی مطلب همه چیز در مورد لیزر روشن کننده پوست را در سایت دکتر ایمان نیکخو بخوانید.
درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
انسداد حالب چیست و چگونه درمان میشود؟دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]
رتبه ایران در جهان برای پیشگیری از کم شنواییدکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]
مراقبت های بعد از لیزر کیوسوئیچکلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]
برای فرم دهی به لبها تزریق ژل مناسب است یا چربی؟دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
ناباروری چیست؟دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]
انزال دیر رس یا دیر انزالی چیست؟دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]
پسوریازیسدکتر حمید وحیدی [ متخصص پوست و مو ]
بدون جراحی لیفت پوست خود را ترمیم کنیددکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]
تنگی کانال نخاعی و درد اندام تحتانیدکتر احمد شکرچی زاده [ متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ]
همه چیز درباره تزریق چربی برای رفع اسکار و جای جوشدکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]
افزایش میل جنسی در زناندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
همه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمتدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
تزریق چربی به صورت های لاغر؛ مزایا و ماندگاریدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهدکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعددکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردندکتر فریبا خضرایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
مزایا و معایب لیزر مونالیزا برای خشکی واژندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
بررسی نقش قند و شکر در پوسیدگی دنداندکتر نیلوفر فلاح [ متخصص دندانپزشکی کودکان ]
جوانسازی دست ها با تزریق فیلردکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
استریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستیدکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیددکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره لیپوساکشن ران؛ کاندیدای مناسب، مزایا، معایب و قیمتدکتر شهریار لقمانی [ فوق تخصص جراحی پلاستیک ]
راهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکسکلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]
پی آر پی موی سر، روشی موثر برای تقویت، رشد و درمان ریزش مودکتر سهراب علیزاده [ پوست ، مو و زیبایی ]
واکسیناسیون چه نقشی در پیشگیری از هپاتیت دارد و چالش های حاضر چیست؟دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
فواید و کاربردهای دستگاه وکیوم برای درمان زخمآقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]
حاملگی مولار چیست چه علائمی دارد و راههای درمان آن کدام است؟دکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
کاهش ارگاسم در زنان؛ علل، تشخیص و درماندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
مگنت درمانی آرتروز گردندکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
جوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنالدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
همه چیز درباره تزریق چربی به شقیقه ها؛ مزایا، ماندگاری و قیمتدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مهین عباسپور - پوست ، مو و زیبایی
دکتر مهین عباسپور

پوست ، مو و زیبایی


www.drabbaspour.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت