دکتر زهرا صابری - متخصص زنان و زایمان

لابیوپلاستی یا جراحی زیبایی واژن و هر آنچه درباره آن باید بدانید

دکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]آدرس وب سایت : www.drzahrasaberi.ir
آدرس مطب : اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، بین چهارراه نظر و سی و سه پل، جنب ساختمان بورس، طبقه سوم، واحد 308 تلفن مطب : -

لابیاپلاستی (Labiaplasty)یا عمل زیبایی واژن یکی از پرطرفدارترین روشهای جراحی زیبایی در حوزه زنان است که با هدف بهبود ظاهر و عملکرد ناحیه تناسلی انجام می شود. این جراحی به تغییر اندازه و شکل لب های واژن (لابیا) می پردازد و می تواند به کاهش اندازه، اصلاح عدم تقارن و بهبود کلی زیبایی ناحیه تناسلی کمک کند. لابیاپلاستی نه تنها از نظر زیبایی تأثیرگذار است، بلکه می تواند مشکلات فیزیکی مانند ناراحتی در حین فعالیت های روزمره یا ورزش و حتی درد در طول روابط جنسی را نیز برطرف کند. با افزایش آگاهی زنان در مورد گزینه های موجود برای بهبود ظاهر و کارکرد ناحیه تناسلی، لابیاپلاستی به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است. این جراحی با کمترین عوارض و دوره بهبودی کوتاه، می تواند نتایج قابل توجهی را به ارمغان بیاورد. در این عمل، جراح با استفاده از تکنیک های جراحی مختلف مانند برش خطی، برش V شکل، برش wedge و یا با استفاده از لیزر، اندازه لب های لابیا را کوچک تر یا بزرگ تر می کند تا ظاهر آن را بهبود بخشد. انتخاب بهترین جراح متخصص زیبایی زنان و مشاوره دقیق قبل از جراحی از اهمیت بالایی برخوردار است تا بهترین نتایج حاصل شود و بهبود کیفیت زندگی و افزایش اعتماد به نفس زیباجو تضمین گردد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای عمل زیبایی واژن (لابیاپلاستی)

بهبود ظاهری و افزایش اعتماد به نفس
رفع ناراحتی و علائم ناخوشایند مانند احساس تراشیدگی، تغییر رنگ و سفتی زیاد
بهبود تعادل و تقارن بین لابیاها
افزایش راحتی و رضایت جنسی

مزایای لابیاپلاستی

عمل جراحی لابیاپلاستی که یک فرایند جراحی زیبایی واژن در اصفهان است مزایای مختلفی به همراه دارد:

جراحی زیبایی لابیاپلاستی

انواع مختلف لابیاپلاستی

انواع لابیوپلاستی بسته به اینکه روی کدام قسمت از لابیاها انجام می شود، متفاوت است. لابیا مینور (لب های کوچک و داخلی) و لابیا ماژور (لب های بزرگ و بیرونی) دو بخش اصلی آلت تناسلی زنان را تشکیل می دهند. عمل لابیاپلاستی می تواند روی هر یک از این دو بخش یا هر دو انجام شود. لابیاپلاستی لابیا مینور شایع ترین نوع این جراحی است که برای کوچک کردن، کوتاه کردن یا متقارن سازی لب های کوچک داخلی انجام می شود. در این روش، توسط بهترین جراح لابیوپلاستی، بخشی از پوست و بافت اضافی لابیا مینور برداشته می شود تا شکل و اندازه آن بهبود یابد. دلایل انجام لابیاپلاستی لابیا مینور می تواند مشکلات ظاهری، ناراحتی فیزیکی هنگام فعالیت یا رابطه جنسی، و مسائل روانی مرتبط با نامتقارن بودن و برجستگی بیش از حد لابیاها باشد. از طرف دیگر، لابیاپلاستی لابیا ماژور روی لب های بزرگ و بیرونی آلت تناسلی زنان انجام می شود. در این روش، بهترین جراح لابیوپلاستی با برداشتن بخشی از پوست و بافت اضافی لابیا ماژور، آن را کوچک تر و متناسب تر می کند. دلایل انجام لابیاپلاستی ماژور معمولا افتادگی، شل شدن و از شکل افتادن لب های بزرگ پس از زایمان یا در اثر پیری است. هدف این روش، بازگرداندن شکل و تناسب لابیاهای بزرگ است.

روشهای انجام لابیوپلاستی

1- عمل جراحی لابیوپلاستی

در این روش ابتدا فرد تحت بیهوشی عمومی در بیمارستان قرار میگیرد. سپس با استفاده از تیغ جراحی بافت اضافی لابیا برداشته میشود و در نهایت محل برش بخیه زده میشود.

2- لابیوپلاستی با لیزر مونالیزا

از بهترین لیزرهای مورد استفاده در این جراحی لیزر مونالیزا است. با استفاده از دستگاه لیزر مونالیزا با بی حسی موضعی و بدون هیچ عارضه خاصی و به صورت کاملا سرپایی و در عرض ده دقیقه انجام می شود. پس از بی حسی موضعی با استفاده از دستگاه لیزر برش ها بر روی ناحیه مورنظر ایجاد شده و بافت اضافی لابیاها برداشت می شوند و سپس برش های بخیه زد می شوند.

لابیا پلاستی با لیزر بهتره یا جراحی؟

دو نوع جراحی برای کوچک کردن و زیبایی لابیاها استفاده می شوند؛ اما به دلیل تفاوت هایی که در نتیجه ی این دو جراحی وجود دارد، لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا به جراحی ترجیح داده می شود. دلیل این امر و تفاوت ها عبارت است از:
کیفیت برش: با لیزر مونالیزا برش ها صاف تر هستند و نتیجه جراحی بهتر و فرم لابیاها طبیعی تر صورت می گیرد.
تعداد بخیه: تعداد بخیه ها در عمل با لیزر مونالیزا خیلی کمتر از روش جراحی می باشد. حتی گاهی لابیاپلاستی با لیزر برای برخی از بیماران بدون بخیه انجام می شود، در نتیجه امکان ایجاد پوست اضافه یا جای زخم برجای نمی گذارد.
میزان خونریزی: به این دلیل که همزمان با برش لیزر مونالیزا، انتهای عروق خونی منعقد و بسته می شود، خونریزی در حد یک تا دو قطره می باشد؛ اما جراحی با خونریزی زیادی همراه است.
دوره نقاهت: استفاده از لیزر مونالیزا برای برش لابیاها موجب خونرسانی بیشتر به لابیاها شده و قدرت تکثیر سلولی را بیشتر می کند. در نتیجه ترمیم و بهبودی بعد از لابیاپلاستی با لیزر، بسیار سریعتر از لابیاپلاستی با جراحی می باشد و دوره نقاهت کمتری دارد.
فرایند لابیاپلاستی: قبل، حین و بعد از جراحی
مشاوره: قبل از برنامه ریزی جراحی، مشاوره دقیق با بهترین متخصص لابیاپلاستی بسیار مهم است. در این جلسه، جراح شما را ارزیابی می کند، انتظارات شما را بررسی می کند و جزئیات فرایند را توضیح می دهد.
بیهوشی: لابیا پلاستی ممکن است تحت بیهوشی موضعی با آرامش یا بیهوشی کلی انجام شود، بستگی به پیچیدگی جراحی و ترجیحات بیمار دارد.
روش های لابیا پلاستی: چندین روش مختلف لابیا پلاستی وجود دارد که شامل روش کوتاه کردن (trim) و روش میخ (wedge) می شوند. جراح با توجه به ویژگی های فردی انتخاب بهترین روش را خواهد کرد.
تغییر شکل و کاهش اندازه: جراح با دقت اقدام به تغییر شکل و کاهش بافت اضافی لابیا می کند و نتیجه تعادلی و زیبا ایجاد می کند.
بستن زخم: بعد از انجام تغییرات لازم، زخم ها با خیاطی قابل حل بسته می شوند.
بازیابی: بعد از عمل، بیماران باید برای چند هفته استراحت کنند و از فعالیت های سنگین خودداری کنند. مراقبت های پس از عمل صحیح برای نتایج بهینه ضروری است.

آیا لابیا پلاستی درد دارد؟

در حالی که لابیاپلاستی یک روش جراحی است، درد ناشی از آن به طور کلی قابل تحمل و موقت است. استفاده از بیهوشی و یا بی حسی موضعی در طول عمل و تجویز داروهای ضد درد در مرحله بهبودی درد را به حداقل می رساند.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای لابیوپلاستی هستند؟

مراقبتهای قبل از لابیاپلاستی

قبل از عمل جراحی لابیاپلاستی، در طول جلسات مشاوره، پزشک متخصص مواردی از قبیل ساختار کلی ناحیه تناسلی، سلامت جسمانی و پزشکی، سابقه انجام جراحی در ناحیه تناسلی، مصرف هر گونه دارو از جمله ویتامین ها و مکمل های گیاهی، سابقه آلرژی و حساسیت را بررسی خواهد کرد. قبل از جراحی از بیمار خواسته می شود موار زیر را رعایت کند:

مراقبت های بعد از جراحی لابیاپلاستی

خطرات و عوارض احتمالی لابیوپلاستی

شایع نرین خطرات ناشی از جراحی لابیاپلاستی عبارت اند از:

چگونه یک جراح مناسب برای لابیوپلاستی انتخاب کنیم؟

در هنگام انتخاب بهترین متخصص لابیاپلاستی، باید به موارد زیر توجه کنید:

سوالات متداول درباره لابیوپلاستی

1- نتیجه نهایی لابیاپلاستی کی مشخص می شود؟

به طور کلی نتیجه نهایی لابیاپلاستی با استفاده از تیغ جراحی حدود 4 الی 6 ماه بعد قابل بررسی و مشاهده می باشد. لازم به ذکر است در صورتی که پزشک شما از روش لیزر برای انجام پروسه کوچک کردن لابیاها استفاده کند مدت زمان بهبودی و همچنین مشاهده نتایج نهایی کاهش می یابد.
بهتر است بانوان در روز قبل از عمل لابیاپلاستی استحمام نمایند؛ بدین ترتیب از حجم باکتری های موجود در بخش واژن کاسته می شود. در صورتی که عمل لابیاپلاستی، تحت بیهوشی عمومی انجام گیرد، افراد باید از ۶ ساعت قبل از آن ، از خوردن و آشامیدن خودداری کرده و در روز جراحی ناشتا باشند.

2- عمل لابیاپلاستی چقدر طول می کشد؟

این عمل به 1 الی 2 ساعت زمان نیاز دارد.

3- برای لابیوپلاستی نیاز به بیهوشی و بستری شدن وجود دارد؟

جراحی لابیوپلاستی تحت بی حسی موضعی انجام می شود، در این روش نیازی به بیهوشی نیست؛ ولی در صورتی که بیمار بخواهد و جراح تشخیص دهد این عمل را با بیهوشی نیز انجام می دهد. هر فردی بعد از گذشت یک الی دو ساعت از لابیاپلاستی مرخص شده و می تواند به منزل باز گردد.

4- آیا عمل زیبایی واژن در مطب قابل انجام است؟

با توجه به اینکه عمل لابیاپلاستی در گروه عمل های سرپایی قرار می گیرد، می توان آن را در مطب های پزشکان نیز انجام داد.

5- دوره نقاهت و بهبودی پس از چند روز است؟

دوره نقاهت بعد از لابیاپلاستی معمولا چند روز تا یک هفته طول می کشد.

6- محدودیت نزدیکی و رابطه جنسی بعد از لابیوپلاستی چگونه است؟

لابیا تا یک ماه پس از عمل متورم است و ممکن است تا حدودی درد داشته باشید. به همین جهت توصیه می شود تا یک ماه پس از عمل، رابطه جنسی نداشته باشید.

7- چه زمانی بعد از جراحی لابیا پلاستی می شود فعالیت بدنی کرد؟

باید از فعالیت بدنی به مدت چهار تا شش هفته خودداری کنید.

هزینه لابیوپلاستی

قیمت عمل جراحی لابیاپلاستی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تکنیک استفاده شده، مکان انجام عمل، تجهیزات مورد نیاز و تخصص پزشک. بهتر است قبل از تصمیم گیری، مشاوره کامل با پزشک متخصص و بررسی دقیق هزینه ها و جزئیات مربوطه انجام شود.

نتیجه گیری

لابیوپلاستی یا عمل زیبایی واژن یک جراحی زیبایی برای تغییر اندازه و شکل لابیاهای واژن است که به بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس افراد کمک می کند. انواع مختلف لابیوپلاستی شامل لابیا ماژورا و لابیا مینور است که به دو روش جراحی سنتی و بکارگیری لیزر مونالیزا توسط دکتر زهرا صابری، متخصص جراحی زنان انجام می شود. مراحل این جراحی شامل آماده سازی قبل از جراحی، انجام جراحی و مراقبت های پس از آن است. در این فرآیند، با استفاده از تکنیک های جراحی مختلف، شکل و اندازه لب های بیرونی و داخلی مجرای تناسلی زنان به منظور بهبود ظاهر و تعادل این ناحیه تغییر می کند. هدف اصلی این جراحی، بهبود ظاهر لب های لابیا ماژور و مینور است. انتخاب جراح متخصص و با تجربه برای کاهش خطرات و عوارض احتمالی مانند عفونت و اسکار اهمیت دارد. هزینه های لابیوپلاستی بسته به نوع روش و تجربه جراح زیبایی متفاوت است.

نسخه اصلی مطلب لابیوپلاستی یا جراحی زیبایی واژن و هر آنچه درباره آن باید بدانید را در سایت دکتر زهرا صابری بخوانید.
درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

علل سقط جنین و راههای پیشگیری از آن

دکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
عمل سنگ شکنی کلیه با دستگاه ESWL برای چه افرادی و چگونه انجام می شود؟دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]
برسی سیستم ادراری از طریق رادیوگرافیدکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]
لیزر خط ریش مردان برای چه کسانی مناسب است؟دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]
آیا پی آر پی صورت را چاق میکند؟دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]
چه غذاهایی برای جوش صورت مضر است؟کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]
کرایو تراپی (سرما درمانی) چیست و چگونه انجام میشود؟کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]
درمان چسبندگی کانال نخاعیدکتر احمد شکرچی زاده [ متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ]
مقایسه جراحی لامپکتومی و ماستکتومی پستاندکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]
دستگاه نگهداری نوزاد نارس در منزلآقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]
علل سقط جنین و راههای پیشگیری از آندکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
لابیوپلاستی یا جراحی زیبایی واژن و هر آنچه درباره آن باید بدانیددکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
همه چیز درباره شکستگی لگن، علل، عوارض و روش های درمان آندکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
همه چیز درباره لیزر کیوسوییچدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
درمان تیرگی زیر چشم با مزوتراپیدکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]
چرا سلبریتی ها از مزوژل پروفایلو صورت استفاده میکنند؟دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
پر کردن دندان با آمالگام در کودکاندکتر نیلوفر فلاح [ متخصص دندانپزشکی کودکان ]
آشنایی با بوتاکس خط اخم بین ابروهادکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
تزریق چربی برای جوانسازی پوست دستدکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
رفع افتادگی گوشه های لب با تزریق بوتاکسدکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
هر آنچه باید در مورد تزریق چربی بدانیددکتر شهریار لقمانی [ فوق تخصص جراحی پلاستیک ]
درمان جراحی و لیزری تنگی مجرای ادرار در اطفالدکتر مجید حقیقت [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
بهترین زمان ترمیم تزریق چربی و اهمیت آندکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]
عمل بلفاروپلاستی پلک بالا؛عوارض، مزایا و ماندگاریکلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]
کاندیدای ارتودنسی؛ چه کسانی باید ارتودنسی کنند ؟دکتر پدرام دانش کاظمی [ متخصص ارتودنسی ]
زاویه سازی صورت با تزریق ژل؛ همه چیز درباره این روش پرطرفداردکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
صفر تا صد تزریق ژل خط خنده؛ از روش انجام تا ماندگاری و مراقبتدکتر فریبا خضرایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
درمان دردهای آرنج با تزریق پی ار پی در منزلآقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]
واژینیت در بارداری؛ علل، علائم، تشخیص و درماندکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
علائم و درمان شکستگی استخوان کشکک زانودکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
رفع خطوط اخم با تزریق بوتاکسدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت