کلینیک بنیتا - پوست ، مو و زیبایی

اطلاعات کامل درباره ساکشن غبغب

کلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.bonitaclinicesf.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 تلفن مطب : 31317223 - 031

صورت و گردن از اندام های مهم بدن به شمار می روند که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی یک فرد می گذارند. با افزایش سن و چاقی نواحی زیر گردن و چانه به دلایل چربی اضافه، شل شدگی پوست و افتادگی پوست، زیبایی خود را از دست می دهند. امروزه روش های مدرن با دستگاه های پیشرفته برای حل این مشکل وجود دارد که ساکشن غبغب یکی از تاثیرگذارترین عمل های زیبایی شناخته شده است. ساکشن غبغب، یکی از روش های موثر و پرطرفدار در جراحی زیبایی است که با هدف حذف چربی های اضافی زیر چانه و بهبود ظاهر خط فک و گردن انجام می شود. این روش که به طور علمی لیپوساکشن زیر چانه نیز نامیده می شود، به کمک تکنیک های پیشرفته جراحی انجام شده و به افرادی که از چربی های مزاحم در ناحیه غبغب رنج می برند، کمک می کند تا به چهره ای جوان تر و متناسب تر دست یابند. در این مقاله، به بررسی کامل این فرآیند، پاسخ به سوالات متداول و نکات کلیدی برای داشتن تجربه ای موفق از این عمل خواهیم پرداخت.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای ساکشن غبغب

فرآیند ساکشن غبغب

ساکشن غبغب

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای ساکشن غبغب هستند؟

مقایسه ساکشن غبغب با روش های دیگر کاهش چربی غبغب

1- ساکشن غبغب

ساکشن غبغب یک روش جراحی مدرن و کم تهاجمی است که تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد، به این معنا که در حین انجام عمل، شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد. این فرآیند شامل ایجاد برش های بسیار کوچکی است که از طریق آنها چربی اضافی از ناحیه غبغب خارج می شود.

2- اندولیفت

اندولیفت با استفاده از لیزر انجام شده و روشی کم تهاجمی است که افتادگی خفیف پوست و تجمع چربی در چانه و گردن را اصلاح می کند. علاوه بر این، بازسازی پوست را سرعت بخشیده و شلی پوست صورت و گردن را کاهش می دهد. نتایج روش اندولیفت نه تنها بلافاصله قابل مشاهده است، بلکه تا چند ماه پس از انجام این روش بهبودی کامل مشاهده می شود، این روش باعث می شود که کلاژن اضافی در لایه های عمیق پوست ساخته شود.

3- تزریق کایبلا (داکسی کولیک اسید)

پس از تزریق کایبلا در سلول های چربی زیر چانه، این سلول ها متلاشی و تخریب می شود. کایبلا با استفاده از داکسی کولیک اسید، یعنی ماده ای شیمیایی فرمول بندی شده است که بدن آن را به طور طبیعی برای حل کردن و جذب چربی اضافی تولید می کند. این روش برای رفع غبغب مناسب است. چربی نابود شده در اثر تزریق به طور طبیعی از بدن دفع می شود و در نتیجه چربی اضافی غبغب به مرور از بین می رود.

4- هایفوتراپی

امواج اولتراسوند با شدت بالا و به روشی کنترل شده به ناحیه تحت درمان تابانده می شوند و به طور کنترل شده، آسیب های میکرو در لایه های زیرین پوست ایجاد می کنند. در پاسخ به این آسیب ها، روند بهبودی و بازسازی در پوست آغاز می شود و در نتیجه چربی های تجمع یافته در هم شکسته شده و پوستی که قبلاً حالت شل شدگی داشته بود، جمع می شود و بافت آن انسجام پیدا می کند. ایجاد آسیب کنترل شده به بافت ها همچنین موجب تولید کلاژن جدید در پوست می شود. بنابراین روش هایفوتراپی نه تنها غبغب را به نحو مؤثری از بین می برد بلکه با تحریک تولید کلاژن، موجب جوانسازی پوست و ایجاد فرم بهتر در ناحیه گردن و زیر چانه می شود.

5- رادیوفرکوئنسی

در روش رادیوفرکوئنسی یا آر اف از انرژی امواج رادیوفرکوئنسی برای گرم کردن و منقبض کردن بافت ها استفاده می شود. این گرمایش همچنین موجب شکسته شدن سلول های چربی و رشته های سلولیتی شده و جریان خون را در ناحیه مورد نظر افزایش می دهد. امواج رادیوفرکوئنسی بدون آسیب رساندن به پوست، لایه های زیرین آن را گرم می کنند و سلول های چربی را در هم شکسته و موجب تحریک پوست به تولید کلاژن می شوند. کلاژن موجب بهبود انسجام بافت پوست شده و شل شدگی و افتادگی پوست را برطرف می کند.

6- اولتراسوند کویتیشن

دستگاه های اولتراسوند کویتیشن از امواج صوتی با فرکانس بالا برای از بین بردن سلول های چربی موجود در ناحیه غبغب استفاده می کنند. این امواج موجب می شوند که سلول های چربی، محتویات خود را بیرون بریزند و سپس چربی بیرون رانده شده از سلول ها که حالا نوعی ماده زائد محسوب می شود، توسط سیستم لنفاوی بدن جذب می شود و سیستم لنفاوی این چربی ها را در بدن به گردش در می آورد تا جایی که توسط کبد تجزیه شوند و در نهایت از طریق تعریق، ادرار و مدفوع از بدن دفع شوند.

7- لیزر لیپولیز

با استفاده از انرژی حرارتی لیزر، چربی های اضافی را ذوب کرده. ازآنجایی که فیبر لیزری بسیار نازک است و می تواند چربی های گردن را به راحتی ذوب نماید، با استفاده از یک لوله بسیار نازک با قطری حدود ۲.۵ میلی متر می توان چربی های اضافی گردن را رفع نمود. علاوه بر آن حرارت ایجاد شده می تواند قدرت و استحکام پوست را افزایش داده و به جمع شدن آن کمک نماید. در درمان لیپوساکشن به کمک لیزر، در اغلب موارد تنها از مقداری بی حسی موضعی استفاده می شود. در این فرایند درمانی، تنها چربی های اضافه برداشته می شود، در این روش پوست اضافه حذف نشده و خاصیت ارتجاعی پوست نیز افزایش نخواهد یافت.

8- نخ لیفت

لیفت صورت با نخ از جمله روش های کم تهاجمی برای لیفت غبغب است که با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. در این روش از نخ های PDO استفاده می شود. این نخ ها درواقع همان نخ های بخیه قابل جذب هستند که از اسید پلی اتیلن ساخته شده اند. به همین دلیل می توان گفت که ماندگاری لیفت غبغب با نخ بین 1 تا 2 سال و حتی بیشتر است. برای انجام این روش نخ ها با استفاده از سوزن های ظریفی از محل های مشخص شده وارد شده و پوست ناحیه غبغب را به اندازه مورد نیاز می کشند. این کار باعث می شود که میزان تولید کلاژن در پوست افزایش پیدا کرده و پوست، مجدداً حالت ارتجاعی خود را به دست آورد.

مراقبت های بعد از ساکشن غبغب

عوارض ساکشن غبغب

عوارض ساکشن غبغب به شرح زیر است :

هزینه ساکشن غبغب

هزینه ساکشن غبغب اصفهان به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل مهارت و تجربه جراح ، مقدار چربی و بافت اضافی ناحیه غبغب و گردن، موقعیت جغرافیایی مکان انجام جراحی، دستمزد دستیاران پزشک و هزینه های مربوط به مرکز جراحی می شود.

سوالات متداول درباره ساکشن غبغب

به طور معمول بیماران باید سه روز تا یک هفته بعد از عمل در دوران نقاهت به سر ببرند.

میزان ماندگاری و اثربخشی لیپوساکشن غبغب در افراد متفاوت است؛ اما به طور کل این عمل 10 تا 12 سال ماندگاری دارد.

به طور کلی، روش های تهاجمی و مبتنی بر جراحی، چربی ها و افتادگی های غبغب را به طور کامل رفع می کنند و نیاز به تکرار نیست.

اسکار یا جای زخم در ساکشن غبغب بسیار کوچک است و بعد از درمان جای آن مشخص نمی شود.

اغلب افراد طی ۵ تا ۷ روز به زندگی عادی خود بر می گردند.

لیپوساکشن غبغب برای همه مناسب نیست و برخی افراد نمی توانند این عمل را انجام دهند. افرادی که دارای مشکلات پزشکی جدی هستند، از جمله بیماری های قلبی، دیابت، یا مشکلات تنفسی، ممکن است برای این عمل مناسب نباشند. همچنین اگر شما باردار هستید یا در دوره شیردهی قرار دارید، بهتر است که انجام این عمل را به تاخیر بیاندازید. پزشک شما می تواند شما را بررسی کرده و توصیه های لازم را ارائه دهد.

شما باید به گونه ای استراحت کنید که فشاری به گردن و چانه شما وارد نشود و مشکلی در ناحیه درمان به وجود نیاید. برای خوابیدن می توانید چندین بالش نرم پشت خودتان قرار داده و سر را بالاتر از حد معمول بگذارید.

اگر قصد استحمام پس از جراحی غبغب را دارید، بهتر است تا سه روز از انجام این کار خودداری کنید.

در برخی از مواقع اگر فرد نکات بعد از عمل را رعایت نکند، ممکن است پوست گردن وی دچار افتادگی شود. یکی دیگر از دلایل رایج افتادگی پوست بعد از ساکشن غبغب، میزان ارتجاع پوست است. معمولاً با افزایش سن یا افزایش وزن خاصیت ارتجاعی پوست کاهش پیدا می کند و فرد دچار افتادگی پوست خواهد شد.
نتیجه گیری
در پایان، ساکشن غبغب می تواند راه حل مؤثری برای افرادی باشد که به دنبال بهبود ظاهر خط فک و گردن خود هستند و از چربی های اضافی در ناحیه غبغب رنج می برند. ساکشن غبغب می تواند ظاهر گردن، چانه و خط فکى را به طرز چشمگیری بهبود بخشد. این روش با یک برش بسیار کوچک انجام شده که اسکار آن به خوبی پنهان می شود، به همین دلیل تقریباً نامحسوس است و نتیجه ای بسیار طبیعی ایجاد می کند. با توجه به نتایج طبیعی و پایدار این روش، بسیاری از افراد به آن روی آورده اند تا به چهره ای جوان تر و جذاب تر دست یابند. با این حال، انتخاب جراح ماهر، آگاهی از مراحل و مراقبت های پس از عمل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر به دنبال راهی برای بهبود ظاهر خود هستید، مشاوره با یک پزشک با تجربه ساکشن غبغب در اصفهان و بررسی همه جانبه می تواند شما را در تصمیم گیری صحیح یاری کند. با اطلاعات کامل و آمادگی مناسب، می توانید از نتایج مثبت و رضایت بخش ساکشن غبغب بهره مند شوید.

نسخه اصلی مطلب اطلاعات کامل درباره ساکشن غبغب را در سایت کلینیک بنیتا بخوانید.
درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
شاک ویو تراپی برای درمان شانه یخ زدهدکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
نقش آسپارتات در ورزشکاران ( قسمت ۲ )شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]
درمان ریزش سکه ای ریش اقایاندکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
تاثیر تغذیه نامناسب در دوران بارداری بربیش فعالی کودکشهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]
تشخیص سنگ کیسه صفرا با سونوگرافیدکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]
خار پاشنه ؛ از علل تا درماندکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
آموزش مسایل جنسی به کودکاندکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]
علت و درمان ریزش مو در طب سنتی ایرانیدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
گونه گذاری دائمی با تزریق چربیدکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]
همه چیز درباره تزریق چربی برای رفع اسکار و جای جوشدکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]
افزایش میل جنسی در زناندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
همه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمتدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
تزریق چربی به صورت های لاغر؛ مزایا و ماندگاریدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهدکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعددکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردندکتر فریبا خضرایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
مزایا و معایب لیزر مونالیزا برای خشکی واژندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
بررسی نقش قند و شکر در پوسیدگی دنداندکتر نیلوفر فلاح [ متخصص دندانپزشکی کودکان ]
جوانسازی دست ها با تزریق فیلردکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
استریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستیدکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیددکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره لیپوساکشن ران؛ کاندیدای مناسب، مزایا، معایب و قیمتدکتر شهریار لقمانی [ فوق تخصص جراحی پلاستیک ]
راهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکسکلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]
پی آر پی موی سر، روشی موثر برای تقویت، رشد و درمان ریزش مودکتر سهراب علیزاده [ پوست ، مو و زیبایی ]
واکسیناسیون چه نقشی در پیشگیری از هپاتیت دارد و چالش های حاضر چیست؟دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
فواید و کاربردهای دستگاه وکیوم برای درمان زخمآقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]
حاملگی مولار چیست چه علائمی دارد و راههای درمان آن کدام است؟دکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
کاهش ارگاسم در زنان؛ علل، تشخیص و درماندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
مگنت درمانی آرتروز گردندکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
جوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنالدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
همه چیز درباره تزریق چربی به شقیقه ها؛ مزایا، ماندگاری و قیمتدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مهین عباسپور - پوست ، مو و زیبایی
دکتر مهین عباسپور

پوست ، مو و زیبایی


www.drabbaspour.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت