دکتر زهرا صابری - متخصص زنان و زایمان

مزایای استفاده از انواع ژل روان کننده واژن در رابطه جنسی

دکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]آدرس وب سایت : www.drzahrasaberi.ir
آدرس مطب : اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، بین چهارراه نظر و سی و سه پل، جنب ساختمان بورس، طبقه سوم، واحد 308 تلفن مطب : -

خشکی واژن یکی از مشکلات شایعی است که بر کیفیت رابطه جنسی اثر می گذارد و سبب برقراری رابطه ای دردناک می شود. در بسیاری از موارد حتی اگر پیشنوازی به خوبی صورت گیرد، برخورد آلت تناسلی مردان با واژن زنان سبب ایجاد سوزش در اطراف واژن می شود. به همین دلیل ممکن است زنان به ارگاسم نرسند و این امر در دراز مدت سبب بروز بیماریهای روحی فراوان از جمله افسردگی در زنان می شود. یکی از روشهای مناسب در رفع این مشکل استفاده از ژل روان کننده و یا لوبریکانت است. لوبریکانت یکی از ابزارهای و داروهای بهبود عملکرد جنسی به شمار می رود این محصول با مرطوب نگه داشتن واژن نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت رابطه جنسی دارد. برای این که دخول راحت تر و لذت بخش تر صورت گیرد، باید واژن مرطوب باشد تا اصطکاک به کم ترین حد خود برسد. در این صورت حرکت آلت تناسلی مرد در مجرای تناسلی خانم ساده تر انجام می شود و کم ترین درد را به همراه دارد. با بالاتر رفتن سن خانم ها و نزدیک تر شدن به یائسگی، میزان ترشحات رحمی کاهش پیدا می کند و واژن خشک می شود و این خشکی واژن باعث دردناک شدن رابطه جنسی برای زن می شود. علاوه بر افزایش سن، برخی بیماری های هورمونی در خانم ها هم باعث کاهش ترشحات واژن می شود. در این صورت از راه های برطرف کردن خشکی واژن در هنگام سکس استفاده از لوبریکانت یا ژل روان کننده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

ژل روان کننده جنسی چیست؟

ژل لوبریکانت یکی از پرفروش ترین محصولات جنسی بانوان است. این نوع ژل حاوی ترکیبات بی خطری است که روی نواحی خارجی و داخلی واژن بانوان و همچنین بر روی آلت تناسلی آقایان استفاده شود تا رابطه ای بدون درد و سوزش را تجربه کنید. همچنین در بعضی از موارد از ژل لوبریکانت برای ماساژ نیز می توان استفاده نمود. در صورت استفاده از این محصول به عنوان ژل ماساژ، به مقدار لازم از این محصول را روی نواحی مورد نظر برای ماساژ پخش و یک ماساژ لذت بخش را به همسر خود هدیه کنید.

خشکی واژن چه عوارضی دارد؟

پیش از معرفی انواع ژل لوبریکانت به منظور تأمین رطوبت مورد نیاز ناحیه واژینال، باید به این نکته اشاره کرد که خشکی در ناحیه واژن بانوان پیامدهایی را به همراه خواهد داشت. این خشکی علاوه بر اینکه می تواند در ناحیه تناسلی و لگن بانوان مشکلاتی را ایجاد کند، سایر عوارض را به شرح زیر به دنبال خواهد داشت:

مزایای ژل روان کننده واژن در رابطه جنسی

انواع ژل روان کننده واژن

ژل لوبریکانت محلول در آب
این نوع ژل لوبریکانت، هم در روابط جنسی کاربرد دارد و هم متخصص زنان برای معاینه و سونوگرافی از آن استفاده می کند. طرز استفاده از ژل لوبریکانت محلول در آب، با دیگر ژل ها تفاوتی ندارد. در واقع فقط در مواد تشکیل دهنده با هم متفاوتند. این نوع ژل حساسیت ایجاد نمی کند و به راحتی هم شسته می شود. در هنگام رابطه جنسی، ژل های بر پایه آب، آسیبی به کاندوم وارد نمی کنند. به همین دلیل راحت ترین و قابل استفاده ترین ژل ها در هنگام نزدیکی هستند. شاید تنها ایراد این ژل را بتوان، زود خشک شدن آن دانست.
ژل لوبریکانت بر پایه روغن
یک نوع دیگر از ژل لوبریکانت، حاوی مقادیری وازلین یا روغن نارگیل است. این نوع ژل را برای روابط جنسی استفاده نمی کنند؛ زیرا ممکن است ایجاد حساسیت کند. از طرف دیگر این نوع ژل ممکن است باعث پارگی کاندوم هم بشود که خود مشکلی متفاوت ایجاد می کند. به دلیل اینکه روغن نارگیل میزان PH واژن را نیز تغییر می دهد، استفاده از این نوع ژل ممکن است احتمال رشد باکتری در این قسمت را زیاد کند.
ژل لوبریکانت همراه با سیلیکون
این نوع ژل هم مانند ژل های بر پایه روغن، می تواند بستری برای رشد باکتری ها باشد. با اینکه در مقایسه با ژل های بر پایه آب، مدل سیلیکونی، هم قابلیت روان کنندگی بیشتر دارند و هم دوام بیشتر، اما به دلیل اینکه یک لایه از خود در واژن باقی می گذارند، خیلی در روابط جنسی توصیه نمی شوند.از طرف دیگر این نوع ژل، آسیبی به کاندوم نمی زند؛ اما باید حتما بعد از رابطه، واژن با آب گرم و صابون شسته شود.

مواد تشکیل دهنده ژل روان کننده جنسی

ویژگی های ژل لوبریکانت

بهترین مارک ژل روان کننده واژن

ژل لوبریکانت به عنوان یک روان کننده و تأمین کننده رطوبت مورد نیاز ناحیه واژینال در مدل های متنوعی توسط برندهای مختلف ساخته و تولید می شود که در ادامه با چند نمونه از بهترین برندهای این محصول آشنا می شویم

1- ژل آمیزشی زرد روان کننده ایموشن

این محصول در دسته ژل های لوبریکانت بر پایه آب بوده و در ترکیبات آن از گلیسیرین استفاده شده است. استفاده از این ژل لوبریکانت باعث می شود که در زمان دخول و رابطه جنسی احساس درد از بین رفته و رابطه جنس کاملاً رضایت بخش باشد. این ژل می تواند رطوبت و لیزی مورد نیاز را در ناحیه تناسلی تأمین کرده و خشکی واژن در بانوان را بهبود ببخشد. این موضوع باعث می شود که درد و سوزش در زمان رابطه جنسی تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
این محصول رایحه بسیار خوبی داشته و دارای خاصیت آنتی باکتریال است. همین ویژگی باعث می شود که این ژل به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده نیز عمل کند و محیط واژن را ضدعفونی کند. این ژل از کیفیت بالایی برخوردار است و در صورتی که 30 دقیقه قبل از رابطه جنسی در ناحیه واژینال و اطراف آن مورد استفاده قرار بگیرد می تواند رابطه لذت بخشی را برای زوجین به همراه داشته باشد.

2- ژل لوبریکانت رازک

این ژل لوبریکانت نیز بر پایه آب ساخته شده و دارای خاصیت آنتی باکتریال است که باعث می شود به راحتی در کنار کاندوم مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول که بدون بو است می تواند بدون وارد کردن آسیب به بافت واژن و ایجاد حساسیت، خشکی آن را برطرف کند. یکی از موارد استفاده ژل لوبریکانت رازک در هنگام معاینات اندام تناسلی است که باعث می شود این عمل برای بانوان دردناک نباشد. این محصول را می توان به همراه کاندوم در زمان رابطه جنسی استفاده کرده و به راحتی خشکی ناحیه واژینال را برطرف کرد.

3- ژل آمیزشی لوبریکانت کلاسیک کدکس

یکی دیگر از بهترین ژل لوبریکانت موجود در بازار به حساب می آید که علاوه بر رفع خشکی واژن و کاهش درد در هنگام رابطه جنسی، می تواند بوی نامطبوع واژن را برطرف کرده و حس لطافت و تازگی به آن ببخشد. این ژل لوبریکانت نیز بر پایه آب ساخته شده و بدون ایجاد حساسیت می تواند pH اندام تناسلی را تنظیم کرده و از بروز عفونت در این ناحیه جلوگیری کند.

4- ژل آمیزشی لوبریکانت پلژر سیمپلکس

این ژل لوبریکانت بر پایه آب ساخته شده و یکی از ویژگی های آن سازگار کامل با کاندوم های لاتکس است. این ژل لوبریکانت علاوه بر اینکه می تواند خشکی واژن را بهبود دهد می تواند عضلات درونی آن را در حالت منقبض نگه دارد که باعث می شود ارگاسم برای مردان و زنان لذت بخش تر باشد. این محصول را می توان چند بار روی پوست بدن اسپری کرده و آن را با دست بر روی ناحیه تناسلی مالش دهید.

کاربردها و مزایای ژل روان کننده جنسی

ژل لوبریکانت محصولی است که در درجه اول در مقاربت جنسی استفاده می شود.این ژل ماده است که بر پایه آب یا سیلیکون بوده و می تواند روی قسمت های بدن برای کاهش خشکی، ناراحتی و تحریک احتمالی اعمال شود. برخی از کاربردهای دیگر آن عبارتند از:

بیشتر بخوانید : کاهش ارگاسم در زنان

نحوه استفاده صحیح از ژل روان کننده جنسی

طریقه مصرف ژل لوبریکانت می تواند بسته به نوع محصول و نیازهای شخصی متفاوت باشد؛ اما در کل، روند زیر معمولاً دنبال می شود:

اثرات ژل روان کننده بر خشکی واژن

ژل لوبریکانت که دارای انواع بسیار مختلفی است، یک راه حل درمانی برای برطرف کردن خشکی واژن بوده که موجب مرطوب شدن سطح داخلی واژن و همچنین لغزنده شدن دستگاه تناسلی زن می شود. ژل لوبریکانت با برطرف کردن خشکی واژن از ایجاد اصطکاک بین سطح واژن و آلت تناسلی مرد جلوگیری کرده و در نتیجه از ایجاد درد و سوزش در هنگام نزدیکی جلوگیری می کند. و می تواند یک رابطه لذت بخش را به ارمغان آورد. در واقع ژل لوبریکانت جایگزین ترشحات طبیعی واژن شده ، واژن را مرطوب تر می کند و هر گونه ناراحتی ناشی از خشکی واژن را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید : افزایش میل جنسی در زنان

عوارض استفاده از ژل روان کننده واژن

1- عوارض ژل لوبریکانت برای زنان

ژل های لوبریکانت برای اکثر افراد بی خطر و ایمن به شمار می آیند؛ اما با این حال برخی از خانم ها به هنگام استفاده از این نوع محصولات ممکن است با علائم زیر مواجه شوند:

کاهش استروژن در بدن عامل اصلی ایجاد خشکی در ناحیه واژینال است. باید بدانید که روان کننده های مصنوعی هرگز مشکل خشکی واژن را درمان نمی کنند بلکه یک محصول کمک درمانی هستند که به طور موقت می توانند رطوبت لازم را برای برقراری رابطه جنسی تأمین نمایند.

2- عوارض ژل لوبرکانت برای مردان

ژل لوبریکانت محصولی است که مخصوص زنان فرموله می شود تا بتوانند مشکل خشکی واژن را بهبود بخشند. در برخی موارد نادر وقتی خانم ها ژل روان کننده را استفاده می کنند، ممکن است عوارضی هم برای آقایان پیش آید. وقتی هنگام دخول آلت تناسلی مرد با ژل لوبریکانت برخورد می کند، احتمال دارد سوزش و خارش احساس شود. البته این عوارض بیشتر با ژل لوبریکانتی ایجاد می شود که بر پایه سیلیکون یا روغن باشد. روان کننده هایی که بر پایه آب هستند، اغلب هیچ نوع عارضه ای را برای آقایان به وجود نمی آورند.

قیمت ژل روان کننده واژن

ژل لوبریکات یا روان کننده قیمت بالایی ندارد. قیمت لوبریکانت بسته به برند آن، کشور سازنده و حجم آن متفاوت است.

نسخه اصلی مطلب مزایای استفاده از انواع ژل روان کننده واژن در رابطه جنسی را در سایت دکتر زهرا صابری بخوانید.
درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

اثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلک

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
بهبود چروک و جوانسازی پوست با سلولهای بنیادیدکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
انواع بیماریهای شبکیه چشم و علائم آنهادکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]
لیزر فوتونا چیست و چه کاربردی در جوانسازی پوست دارد؟دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]
مهارت نه گفتندکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]
پاسخ به سوالاتی درباره تزریق چربیدکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]
تشخیص شکستگی یا دررفتگی استخوان شانه با رادیوگرافیآقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]
بالا بردن ابرو بدون جراحی(Nonsurgical brow lift)دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
مزایای تشخیص پوکی استخوان با عکس رادیولوژی در منزلآقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]
رابطه بین بیماریهای مقاربتی و تاثیر آنها بر سلامت باروری مرداندکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
تزریق بوتاکس برای از بین بردن خطوط خرگوشی روی بینیدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
همه چیز در مورد عفونت قارچی ناخندکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]
درمان سرطان سینه به روش ایمونوتراپیدکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]
عمل برگشت وازکتومی چیست و چگونه انجام می شود؟دکتر مجید حقیقت [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
روشهای از بین بردن و تخلیه چربی اضافه پلکدکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]
مزایای استفاده از انواع ژل روان کننده واژن در رابطه جنسیدکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
لیزر Co2 فرکشنال برای درمان منافذ باز پوستدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
آیا استفاده از دهانشویه برای کودکان مناسب است؟دکتر نیلوفر فلاح [ متخصص دندانپزشکی کودکان ]
معجزه میکرونیدلینگ برای صورتدکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره مزوتراپی؛ مزایا ، عوارض و قیمتدکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز در مورد عمل جراحی پروتز گونهدکتر شهریار لقمانی [ فوق تخصص جراحی پلاستیک ]
تزریق ژل به شقیقه؛ دانستنیهای ضروری قبل از تزریق فیلر شقیقهکلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]
اهمیت فیزیوتراپی برای بیماران سکته مغزی در منزلآقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]
چگونه ماندگاری تزریق بوتاکس را افزایش دهیم؟دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
آسیب نخاعی و تاثیرات آن بر باروری مرداندکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
عمل واژینوپلاستی با لیزر؛ مزایا، مراحل انجام و کاندیدای مناسبدکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
اوزون تراپی شانه یخ زده یا منجمد؛ مزایا، معایب و کاندیدای مناسبدکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
مزایا و معایب تزریق نانوفت برای جای جوشدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
همه چیز درباره ارتودنسی شفاف (اینویزیلاین) برای نوجواناندکتر نیلوفر فلاح [ متخصص دندانپزشکی کودکان ]
جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهادکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر سید محمد رضا حکیمیان - بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان
دکتر سید محمد رضا حکیمیان

بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان


www.drhakimian.com
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت