دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی

تاثیر آر اف در رفع خطوط خنده و چروک های اطراف دهان

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.doctormodaresi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ تلفن مطب : 36703885 - 031

آر اف فرکشنال (Fractional RF) یکی از روش های نوین و موثری است در بهبود ظاهر خط خنده و چروک های اطراف دهان ، در این تکنیک با استفاده از امواج رادیویی، به عمق پوست نفوذ کرده و موجب گرم شدن لایه های زیرین پوست می شود. این فرآیند باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین، که دو پروتئین اصلی برای استحکام و انعطاف پذیری پوست هستند، می گردد. به دلیل خاصیت فرکشنال، نقاطی از پوست به صورت شبکه ای و نه کامل تحت تأثیر قرار می گیرند، که این امر علاوه بر افزایش دقت در درمان، منجر به کاهش زمان بهبودی می شود. نحوه عملکرد آر اف فرکشنال در رفع خط خنده به این شکل است که با تحریک عمقی پوست، نه تنها چین و چروک ها کاهش می یابند، بلکه پوست ظاهری جوان تر و صاف تر پیدا می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع خطوط و چروکهای اطراف دهان

مزایای آر اف خط خنده

روش آر اف فرکشنال نسبت به بسیاری از روش های زیبایی مزیت داشته و کاربردهای زیادی دارد. این روش به دلیل موارد زیر طرفداران زیادی پیدا کرده است:

  1. نخستین مزیتی که آر اف فرکشنال نسبت به دستگاه های دیگر دارد این است که دارای دوران نقاهت و عوارض جانبی نیست.
  2. یکی از مزایای آراف فرکشنال این است که درمان پوست با این دستگاه، یک روش آسان، بدون درد و بدون جراحی است که موجب کاهش خطوط ظریف پوستی می شود.
  3. این تکنیک برای انواع پوست و با هر آسیب سطحی قابل استفاده است و محدودیت قابل توجهی ندارد و این مورد باعث شده است که دایره فعالیت خود را نسبت به روش های مشابه دو برابر کند.
  4. استفاده از دستگاه آراف باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و بافت پوست می شود.
  5. یکی از مهم ترین مزایای آر اف فرکشنال این است که این دستگاه باعث تحریک افزایش تولید کلاژن و الاستین و همچنین بهبود جریان خون می شود.

نحوه عملکرد آر اف در رفع خط خنده

عملکرد روش آر اف، تأثیر بر لایه های سطحی یا عمیق پوست است. پوست از چندین لایه تشکیل شده است که سطحی ترین آنها اپیدرم نام دارد. در زیر اپیدرم لایه ای از درم وجود دارد که در طول فرآیند پیری تخریب می شود و باعث پیری پوست می شود. آر اف دو کار را برای رفع خطوط پوست انجام می دهد که در ادامه به آن می پردازیم:

انرژی تولید شده توسط امواج فرکانس رادیویی در درم باعث تحریک تولید کلاژن می شود. پروتئین ساختاری مهمی در بافت پوست است که باعث شادابی، استحکام و زیبایی پوست شما می شود. انرژی امواج رادیویی در لایه درم به گرما تبدیل می شود و بیشتر شدن دما یکی از عوامل محرک برای تولید کلاژن است.

فیبروپلازی روشی است که در آن بدن بافت فیبری می سازد. بافت فیبری تولید کلاژن را تحریک می کند و این فیبرهای پروتئینی را کوتاه تر و قوی تر می کند. فیبروز بافتی هنگامی اتفاق می افتد که بافت طبیعی بدن آسیب دیده باشد. در آر اف فرکشنال، ضایعات انتخابی در مناطقی از پوست انجام می شود تا بافت فیبری تشکیل شود. به این ترتیب لایه درم ضخیم می شود و تولید کلاژن بیشتر می شود.

تاثیر آر اف در رفع خطوط خنده

نحوه آر اف خط خنده

قبل از آر اف پوست به طور کامل تمیز شده و پماد بی حسی موضعی روی ناحیه درمان قرار می گیرد. بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه این ناحیه به طور کامل بی حس شده و از ژل خنک کننده روی صورت یا بدن استفاده می شود. این ژل در حین درمان از پوست محافظت می کند. دستگیره آر اف روی ناحیه مورد نظر قرار گرفته و امواج رادیویی به لایه های پوست منتقل می شود. درجه لیزر آر اف فرکشنال بر اساس پوست هر بیمار تعیین شده و به عمق پوست نفوذ می کند. در این روش تنها کمی احساس گرم شدن ایجاد می شود. اثرات حاصل از درمان تا چند ماه ادامه دارد؛ زیرا پوست شروع به کلاژن سازی می کند. معمولاً این نتایج پس از ۶ ماه به حالت مطلوب خود می رسند. در صورتی که درمان مداوم باشد، نتایج طولانی مدت باقی می ماند.

اقدامات قبل از آر اف خط خنده

  1. عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مثل ایبوپروفن و دیکلوفناک از 5 7 روز قبل
  2. عدم استفاده از هر گونه مواد آرایشی بر روی پوست
  3. شستشوی پوست و تمیز کردن آن قبل از آر اف فرکشنال
  4. اگر سابقه ی زخم و جراحتی داشته اید که مدت زمان زیادی طول کشیده تا بهبود یابد.
  5. اگر داروهای خاصی به منظور رفع ضایعات پوستی خود مصرف می کنید پزشک خود را آگاه سازید. ( مانند مصرف روآکوتان یا ایزوترتینوئین برای درمان آکنه های شدید و حاد پوستی )
  6. ابتلا به بیماری های عفونی اعم از هپاتیت و …
  7. اگر سابقه ی جراحی زیبایی پوست مانند بلفاروپلاستی ( جراحی زیبایی پلک ) ، تزریق بوتاکس و … داشته اید حتماً با پزشک خود در میان گذارید.

مراقبت های پس از آر اف خط خنده

میزان اثرگذاری آر اف در رفع خطوط خنده

این دستگاه با تحریک پوست به ساخت کلاژن موجب شادابی و طراوت پوست صورت می شود. میزان اثرگذاری این دستگاه روی لایه درم پوست برای ساخت کلاژن حدود ۶ ماه است.

ماندگاری آر اف خط خنده

ماندگاری آر اف بین 1 تا 2 سال است. این روش نیز مانند سایر روش های درمانی غیرجراحی نمی تواند اثرات دائمی به دنبال داشته باشد، هرچند به دلیل تحریک تولید کلاژن و الاستین، نتایج آر اف تا مدت ها روی پوست قابل مشاهده است. بعد از انجام آر اف تا حدود 8 ماه تخمین زده می شود که کلاژن سازی ادامه می یابد؛ بنابراین می توان گفت ماندگاری آر اف به نسبت طولانی مدت است. بین 3 تا 6 ماه بعد از آر اف طول می کشد تا اثرات این روش را روی پوست خود مشاهده کنید و بعد از آن ماندگاری آر اف به عواملی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

دستگاه های جدید آر اف دارای قابلیت های بهتر و بیشتری هستند و به طور مؤثرتری می توانند این روش درمانی را اجرا کنند؛ بنابراین استفاده از دستگاه های بهتر می تواند موجب افزایش اثربخشی این روش و در نتیجه افزایش ماندگاری آر اف شوند.
شدت و تعداد جلسات درمانی که رابطه مستقیمی با عارضه پوستی تحت درمان دارد. مثلاً به طور معمول شما به حداقل 4 جلسه برای جوابدهی مناسب این روش نیاز دارید.
نحوه پاسخ گویی بدن شما به درمان عامل دیگری است که می تواند در ماندگاری آر اف تأثیر گذار باشد. سطح تولید کلاژن توسط بدن شما رابطه مستقیمی با نتایج آر اف دارد.
روتین مراقبت از پوست شما در جوان ماندن پوست و نتیجه گیری از هر روش درمانی از جمله آر اف تأثیرگذار است، بنابراین توصیه می کنیم حتماً به مراقبت های بعد از آر اف توجه کنید.

آر اف خط خنده چند جلسه طول می کشد؟

تعداد جلسات آر اف فرکشنال به نوع و مشکلات پوستی شما بستگی دارد که این موارد توسط پزشک تعیین می شود. افرادی که دارای چین و چروک های عمیق تر هستند به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند. معمولاً ۳ الی چهار جلسه برای انجام آر اف توسط پزشک تعیین می شود.

آر اف خط خنده برای چه کسانی مناسب است؟

آر اف فرکشنال می تواند برای افراد مختلف مناسب باشد؛ اما همواره باید قبل از شروع درمان با یک متخصص پوست مشورت شود. به طور کلی آر اف فرکشنال برای کسانی مناسب است که :

  1. می خواهند چین و چروک های پوست خود را کاهش دهند.
  2. به دنبال روش های غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست هستند.

کاندیدای نامناسب آر اف خط خنده

آر اف برای جوانسازی پوست از سن ۳۵ الی ۴۰ سالگی که سرعت کلاژن سازی کند می شود توصیه می گردد؛ اما برخی افراد کاندیدای مناسبی برای انجام آر اف فرکشنال نیستند:

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

عوارض آر اف خط خنده

عوارض احتمالی آر اف فرکشنال که موقتی هستند، شامل موارد زیر است:

درد : دستگاه های ابتدایی روش RF درد زیادی داشتند؛ اما امروزه درد این روش به حداقل رسیده و در بیشتر موارد نیازی به استفاده از داروی بی حسی نیست. در برخی از کابردهای RF ممکن است برای راحتی شما و کاهش درد، از بی حسی موضعی استفاده کنیم.

قرمزی پوست : اریتم یا گلگون شدن پوست در برخی از مراجعین دیده می شود. این عارضه معمولاً تا ۲۴ ساعت بعد از درمان ناپدید می شود.

تورم : آر اف فرکشنال می تواند می تواند باعث ادم یا تورم شود. البته این عارضه در همه ی مراجعین دیده نمی شود و اگر هم رخ بدهد، ظرف حداکثر ۲۴ ساعت خوب می شود. در موارد نادر ممکن است تا یک هفته ماندگار شود.

عوارض نادر : عوارض زیر بسیار نادر هستند و معمولاً ناشی از خطای پزشک یا نامناسب بودن شرایط متقاضی برای دریافت درمان آر اف هستند. البته این عوارض هم موقتی هستند؛ ولی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا برطرف شوند.

  1. فرورفتگی پوست : تا ماه طول می کشد.
  2. بثورات پوستی : حداکثر تا ۱ هفته.
  3. پوسته پوسته شدن : تا ۱ هفته.
  4. حساس شدن پوست به لمس : ۲ تا ۳ هفته.
  5. زخم سوختگی : تا ۶ ماه و قابل درمان.
  6. هایپرپیگمنتیشن (لک های تیره پوستی) : تا ۵ روز.

هزینه رفع خط خنده با آر اف

هزینه آر اف خط خنده با توجه به نوع پوست، میزان کاری که باید انجام شود، نوع دستگاه، کلینیکی که انتخاب می کنید و دستمزد پزشک، متفاوت می باشد.

نسخه اصلی مطلب تاثیر آر اف در رفع خطوط خنده و چروک های اطراف دهان را در سایت دکتر رامین مدرسی بخوانید.
درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

زاویه سازی صورت با تزریق ژل؛ همه چیز درباره این روش پرطرفدار

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

انواع مدل های تزریق ژل لب

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

شپش سر و راه های درمان آن

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

تاثیر مکمل روی منیزیوم ZMA و نحوه مصرف آن در ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

تزریق چربی زیر چشم

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

استرس و ناباروری - بخش اول

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

پروفایلو تکنیک نوین لیفت و جوانسازی پوست

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]

تعیین وضعیت ریه با رادیوگرافی در منزل

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

کاربرد دستگاه تیکسل برای لک صورت و جای جوش

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

تزریق بوتاکس برای عرق کف دست

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

دستگاه نگهداری نوزاد نارس در منزل

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

علل سقط جنین و راههای پییشگیری از آن

دکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]

لابیوپلاستی یا جراحی زیبایی واژن و هر آنچه درباره آن باید بدانید

دکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]

همه چیز درباره شکستگی لگن، علل، عوارض و روش های درمان آن

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

همه چیز درباره لیزر کیوسوییچ

دکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]

درمان تیرگی زیر چشم با مزوتراپی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

چرا سلبریتی ها از مزوژل پروفایلو صورت استفاده میکنند؟

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

پر کردن دندان با آمالگام در کودکان

دکتر نیلوفر فلاح [ متخصص دندانپزشکی کودکان ]

آشنایی با بوتاکس خط اخم بین ابروها

دکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]

تزریق چربی برای جوانسازی پوست دست

دکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]

رفع افتادگی گوشه های لب با تزریق بوتاکس

دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]

هر آنچه باید در مورد تزریق چربی بدانید

دکتر شهریار لقمانی [ فوق تخصص جراحی پلاستیک ]

بهترین زمان ترمیم تزریق چربی و اهمیت آن

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا؛عوارض، مزایا و ماندگاری

کلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]

کاندیدای ارتودنسی؛ چه کسانی باید ارتودنسی کنند ؟

دکتر پدرام دانش کاظمی [ متخصص ارتودنسی ]

زاویه سازی صورت با تزریق ژل؛ همه چیز درباره این روش پرطرفدار

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

صفر تا صد تزریق ژل خط خنده؛ از روش انجام تا ماندگاری و مراقبت

دکتر فریبا خضرایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان دردهای آرنج با تزریق پی ار پی در منزل

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

واژینیت در بارداری؛ علل، علائم، تشخیص و درمان

دکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]

علائم و درمان شکستگی استخوان کشکک زانو

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رفع خطوط اخم با تزریق بوتاکس

دکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]

کاربرد مزوتراپی در جوانسازی پوست چیست؟

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت