دکتر ایمان نیکخو - پوست ، مو و زیبایی

انواع روش لیفت شقیقه با جراحی و بدون جراحی

دکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.drnikkhoo.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول تلفن مطب : - 031

با افزایش سن، بافت های نرم شروع به کاهش می کنند که باعث تغییر ساختار صورت می شود. افتادگی صورت در گذر زمان، پدیده ای غیر قابل کنترل است. افتادگی شقیقه موجب افتادگی ابرو و چشم می شود که تمام این موارد در کنار هم منجر به ظاهری خسته و پیری چهره می شود. از جمله مهم ترین مزیت های لیفت شقیقه، زیباتر و جوان تر کردن چهره شما است. در لیفت شقیقه این کار با بالا کشیدن ابروها و چشم ها یا برطرف شدن چین و چروک های اطراف این نواحی انجام می شود. این موضوع باعث ایجاد تقارن در حالت ابروها شده و چهره شما را شاداب تر می کند. علاوه بر این می توانید حالت مورد نظر خود را در چشم ها یا ابروها ایجاد کنید و آنها را کمی به سمت بالا بکشید؛ بنابراین چهره شما زیباتر شده و چشم هایتان درشت تر به نظر می رسند. روش های مختلفی جهت کاهش افتادگی شقیقه و لیفت آن وجود دارد. روش جراحی یکی از روش های کاربردی می باشد که اثرات بلندمدت را در پی دارد؛ اما بسیاری افراد به دنبال روش های کم تهاجمی تر می باشند، روش های کم تهاجمی لیفت شقیقه شامل استفاده از فیلرها، تزریق بوتاکس و سایر روش ها می باشد. در ادامه به بررسی روش های جراحی و بدون جراحی لیفت شقیقه می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای لیفت شقیقه

لیفت شقیقه

کاندیدای لیفت شقیقه

لیفت شقیقه با بوتاکس

بوتاکس یک نوروتوکسین می باشد که سیگنال های عصبی را مسدود می نماید و در نتیجه از انقباض ماهیچه ها جلوگیری می نماید. نتیجه ی ظاهری تزریق بوتاکس کاهش چین و چروک ها و از بین بردن افتادگی پوست در مناطق مختلف می باشد. تزریق بوتاکس به شقیقه روشی است که در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و جزء درمان های کم تهاجم و سرپایی در نظر گرفته می شود. پس از ضدعفونی کردن ناحیه تزریق ممکن است بی حسی های موضعی روی پوست اعمال شود؛ اما در اکثر موارد بیماران هیچ گونه دردی را متوجه نمی شوند و نیازی به بی حسی نمی باشد. تزریق بوتاکس با سرنگ های ظریف در نواحی مختلفی از عضلات شقیقه، اطراف چشم و ابرو انجام خواهد شد. گاهی اوقات لازم است تزریق هایی در پیشانی نیز انجام شود. با ضعیف شدن ماهیچه های پلک بالایی در ناحیه شقیقه پس از 7 الی 10 روز چین و چروک ها و خطوط عمیق این ناحیه از بین می رود و شل شدن ماهیچه ها موجب لیفت شقیقه و ابرو می شود در نتیجه چهره ای جوان تر و شاداب تر خواهید داشت.

تزریق فیلر شقیقه

تزریق فیلر یکی از روش های کاربردی در حین حال ساده برای رفع مشکلات شقیقه و زیبا کردن چهره به شمار می رود. در این روش انواع فیلر که در برندهای مختلف وجود دارد و با نظر پزشک و البته سلیقه مشتری انتخاب می شود. با استفاده از یک سرنگ مخصوص که کانولا نام دارد از ناحیه شقیقه به زیر پوست تزریق می شود. تزریق فیلر در واقع یک روش مفید و البته ایمن است که برای لیفت یا برطرف کردن خطوط و چروک ایجاد شده در شقیقه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

لیفت شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ یکی از انواع عمل های زیبایی است که طی فرایندی کاملاً غیر تهاجمی انجام شده و نتیجه آن به سرعت پس از انجام عمل زیبایی قابل مشاهده است. در این روش با استفاده از نخ های مخصوص و با زدن بخیه هایی ریز در قسمت شقیقه، نتیجه نهایی به کشیده شدن پوست این منطقه و زیبا تر شدن حالت چشم ها و ابروها خواهد انجامید. استفاده از نخ های جذب شونده در ناحیه شقیقه می تواند فرایند کلاژن سازی توسط سلول های این قسمت را تحریک کرده و در نتیجه پس از جذب نخ ها، پوست همچنان حالت کشیده شده و سفت شده را خواهد داشت. در این عمل، بر خلاف عمل رایج لیفتینگ که با برش و حذف پوست اضافی در محل بروز چین و چروک و تعدادی بخیه در قسمت جراحی شده همراه است، هیچ گونه برشی در قسمت شقیقه وجود ندارد و به همین دلیل در محل انجام لیفتینگ، هیچ گونه عارضه اسکاری دیده نمی شود.

هایفوتراپی شقیقه

هایفوتراپی درمان لیفتینگ و جوانسازی پوست است که برای لیفت شقیقه استفاده می شود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت شبیه به سونوگرافی استفاده میشود. روش درمانی در هایفوتراپی کاملاً غیر تهاجمی بوده و تنها با تحریک و افزایش تولید کلاژن در لایه های عمیق پوست، موجب بازسازی سلول های آسیب دیده و رشد سلول های جدید در پوست میشود. در این روش، پزشک حدود 30 الی 45 دقیقه (پروب) هایفو را مانند سونوگرافی معمولی به آرامی روی پوست صورت در جهت های خاص روی صورت بیمار حرکت می دهد. این تکنیک درد غیر قابل تحملی ندارد و هیچ نیازی به بیهوشی و بیحسی ندارد و بعضاً حتی نیاز به کرم های موضعی بیحسی نمی باشد.

پلاسماجت

یکی از روش های مدرن لیفت شقیقه، شیوه پلاسما جت می باشد. در ابتدا ناحیه ی تحت درمان تمیز خواهد شد و پس از آن از یک کرم بی حس کننده ی موضعی برای کمک به کاهش درد و ناراحتی در طول انجام عمل، استفاده می شود. برای انجام این کار، نوک دستگاه پلاسما جت در فاصله ی 2/0 میلی متری از سطح پوست قرار خواهد گرفت. روش لیفت شقیقه با پلاسما جت به این صورت می باشد که توسط دستگاه مخصوص، حرارت به صورت نقطه ای به بافت مشخصی از پوست وارد می گردد و طی فرآیند تبخیر، پوست صورت به سمت بالا لیفت می گردد و عمل لیفت شقیقه انجام می گردد.

جراحی لیفت شقیقه

عمل لیفت شقیقه به صورت بیهوشی کامل و بیحسی موضعی قابل انجام است و به این صورت است که ابتدا یک برش بسیار کوچک در اطراف چشم و پوست شقیقه ایجاد می شود. در آن محل پوست شقیقه و لایه های زیرین آن به قدری کشیده می شوند تا تمامی چین و چروک های اطراف چشم و شقیقه از بین بروند. در این حالت دم ابروها هم کمی به سمت بالا کشیده می شوند و یک حالت تقارن بین چشم و ابرو و صورت به وجود می آید. لیفت شقیقه دارای روش های متفاوتی اعم از SMAS و MACS برای کشیدن پوست شقیقه است. در روش SAMS لیفت شقیقه تنها لایه سطحی زیر پوست کشیده می شود. در روش MACS لیفت شقیقه لایه عمیق تر پوست و لایه ساب پریوستئال کشیده می شود.

لیفت اندوتاین شقیقه

این تکنیک مشابه با عمل زیبایی لیفت با نخ انجام می شود. اندوتاین، پروتز های نواری و باریک هستند که با قرار گرفتن در زیر پوست ناحیه مورد نظر آن را به سمت بالا هدایت می کنند. در لیفت شقیقه، اندوتاین به مقدار کمی بالاتر از گوش و با کمک ایجاد برش کوچک انجام می شود. پروتز نواری شکل، دارای دندانه یا شاخک است که با نفوذ به داخل بافت و چربی زیر پوست به صورت ثابت با فشار ایجاد شده توسط جراح متخصص موجب لیفت کردن شقیقه به سمت بالا می شود. در پایان کار و محکم شدن مکان قرارگیری اندوتاین، قسمت انتهایی آن به استخوان بالای ابرو متصل شده تا بتواند نیروی لازم برای بالا کشیدن شقیقه را فراهم کند.

لیفت اندوسکوپیک پیشانی

لیفت آندوسکوپی پیشانی بسته به شرایط فرد متقاضی، تحت بی حسی موضعی یا از طریق تزریق داروی بیهوشی عمومی انجام می شود. سپس ناحیه پیشانی به درستی ضد عفونی می شود تا در این ناحیه برش های کوتاهتری به تعداد 3 تا 5 عدد ایجاد کنند. تعداد و اندازه برش های ایجاد شده در روش آندوسکوپیک کمتر و کوچکتر از روش جراحی کلاسیک خواهد بود. در ادامه دستگاهی به نام آندوسکوپ که مجهز به دوربین و نور است را از طریق این برش ها وارد زیر پوست پیشانی می کنند. به کمک تصاویر ارسالی از دوربین دستگاه و ظاهر شدن آن روی مانیتور، بافت زیرین پیشانی به طور کامل قابل مشاهده می شود. با استفاده از این تصاویر، میزان کشیده شدن بافت زیرین پیشانی مشخص می شود. پس از کشیدن عضلات و بافت های زیرین پیشانی به سمت بالا، برش های ایجاد شده توسط بخیه بسته می شوند.

کدام روش لیفت شقیقه ماندگاری بیشتری دارد؟

روش های مختلف کشیدن پوست شقیقه ماندگاری متفاوتی دارند. لیفت با تزریق ژل با توجه به برند ژل استفاده شده بین ۶ ماه تا یک سال دوام دارد. روش لیفت با نخ ماندگاری بیشتری دارد؛ اما به طور کلی روش های غیرجراحی لیفتینگ حدوداً هر سال باید تمدید شوند. جراحی لیفت شقیقه روشی دائمی بوده و نیاز به تمدید آن نیست. البته در هیچ یک از روش های لیفتینگ نمی توان جلوی روند پیری را گرفت، بنابراین پس از چندین سال امکان افتادگی پوست در این ناحیه وجود دارد.

معایب و عوارض لیفت شقیقه

روش های غیرجراحی لیفتینگ شقیقه عوارض بسیار کمی دارند. برخی عوارض لیفت شقیقه شایع بوده و در بسیاری از افراد دیده می شود. این علائم طی چند روز از بین می روند؛ اما برخی عوارض نادر می تواند جدی تر باشد. به عنوان مثال عوارض شایع لیفت با تزریق ژل شامل موارد زیر است:

در روش لیفتینگ شقیقه با نخ عموماً عوارضی مانند کبودی، ورم و قرمزی تا چند روز قابل مشاهده است. در صورت وجود هر نوع عارض دیگر مانند عفونت باید به پزشک مراجعه کرد. جراحی لیفت شقیقه همانند هر نوع جراحی عوارضی در پی دارد. برخی عوارض مانند کبودی، تورم و کمی درد طبیعی است. عوارض نادر این روش خونریزی و عفونت بوده و در صورت مشاهده این علائم باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد.

هزینه لیفت شقیقه

هزینه لیفت شقیقه بسته به عوامل گوناگونی متفاوت است. مهم ترین عامل، روش انجام لیفت است. طبیعتاً جراحی لیفت نسبت به روش های دیگر قیمت بالاتری دارد. از عوامل دیگری که در هزینه نهایی تأثیرگذار است می توان به نوع پوست فرد، سن فرد، میزان افتادگی ابروها، اعتبار پزشک و کلینیک اشاره کرد.

نسخه اصلی مطلب انواع روش لیفت شقیقه با جراحی و بدون جراحی را در سایت دکتر ایمان نیکخو بخوانید.
درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
شخصیت اجتنابیدکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]
علت بد مزه بودن دهان، راههای پیشگیری و درمان آندکتر پدرام دانش کاظمی [ متخصص ارتودنسی ]
جوانسازی با تزریق کلاژنکلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]
فرزندان بعد از طلاقدکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]
لک بارداری یا ملاسما چیست و چگونه درمان میشود؟دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]
مزوتراپی چربی سوز برای رفع غبغب و افتادگی پوست گردندکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]
آزمایش آنالیز منی یا اسپرموگرامدکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]
فرق اگزما و قارچ پوستی چیست؟دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
تزریق بوتاکس مشاهیر جهاندکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]
همه چیز درباره تزریق چربی برای رفع اسکار و جای جوشدکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]
افزایش میل جنسی در زناندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
همه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمتدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
تزریق چربی به صورت های لاغر؛ مزایا و ماندگاریدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهدکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعددکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردندکتر فریبا خضرایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
مزایا و معایب لیزر مونالیزا برای خشکی واژندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
بررسی نقش قند و شکر در پوسیدگی دنداندکتر نیلوفر فلاح [ متخصص دندانپزشکی کودکان ]
جوانسازی دست ها با تزریق فیلردکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
استریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستیدکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیددکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره لیپوساکشن ران؛ کاندیدای مناسب، مزایا، معایب و قیمتدکتر شهریار لقمانی [ فوق تخصص جراحی پلاستیک ]
راهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکسکلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]
پی آر پی موی سر، روشی موثر برای تقویت، رشد و درمان ریزش مودکتر سهراب علیزاده [ پوست ، مو و زیبایی ]
واکسیناسیون چه نقشی در پیشگیری از هپاتیت دارد و چالش های حاضر چیست؟دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
فواید و کاربردهای دستگاه وکیوم برای درمان زخمآقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]
حاملگی مولار چیست چه علائمی دارد و راههای درمان آن کدام است؟دکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
کاهش ارگاسم در زنان؛ علل، تشخیص و درماندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
مگنت درمانی آرتروز گردندکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
جوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنالدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
همه چیز درباره تزریق چربی به شقیقه ها؛ مزایا، ماندگاری و قیمتدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مهین عباسپور - پوست ، مو و زیبایی
دکتر مهین عباسپور

پوست ، مو و زیبایی


www.drabbaspour.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت