دکتر آناهیتا شاهین گوهر - متخصص پوست و مو

هایفوتراپی روشی موثر در لیفت صورت و رفع افتادگی پوست

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drshahingohar.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول تلفن مطب : 34416545 - 031

هایفو از انرژی فرا صوت متمرکز برای هدف قرار دادن لایه های عمیق پوست استفاده می کند. انرژی اولتراسوند باعث گرم شدن لایه های پوست می شود. زمانی که سلول های ناحیه مورد نظر به درجه حرارت خاصی برسند، آسیب سلولی اتفاق می افتد. این آسیب سلولی خطری نداشته و در واقع سلول ها را تحریک به کلاژن سازی می کند. کلاژن پروتئینی است، که ساختار پوست را حفظ کرده و وجود آن باعث جوانسازی می شود. انرژی اولتراسوند با تولید کلاژن باعث می شود، پوست سفت تر و محکم تر شود. این فرکانس روی بافت خاصی در لایه های زیرین پوست تاثیر می گذارد و هیچ آسیبی به لایه های فوقانی پوست نمی زند. هایفوتراپی برای رفع شلی و افتادگی و جوانسازی پوست صورت استفاده می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع دستگاههای هایفوتراپی

وقی در اینترنت درباره کارایی و کاربرد این دستگاه ها جستجو می کنید با انواع بسیار متنوعی از دستگاه های مخصوص هایفو مواجه می شوید که ادعا می شوند برای اعمال زیبایی گوناگون و حتی لاغری کارایی دارند. اما بهتر است اطلاعات کلی درباره انواع باکیفیت موجود در ایران داشته باشید :

این دستگاه را به جرات می توان بهترین دستگاه هایفوتراپی جهان دانست. این دستگاه ساخت آمریکا است و در ایران به صورت بسیار محدود وجود دارد. البته کپی چینی این دستگاه در ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد که کارایی دستگاه اورجینال را ندارد. به دلیل گران بودن این دستگاه و نیز مواد مورد استفاده در پروسه درمان و نیز به دلیل تحریم، احتمال بسیار کمی وجود دارد که دستگاه ادعا شده از این نوع باشد.

این دستگاه ها یکی از مرغوب ترین و کاراترین دستگاه های هایفو موجود در ایران هستند که برای اعمال زیبایی و به عنوان دستگاه هایفوتراپی صورت، کاربرد و کارایی بسیار خوبی دارند. این دستگاه به صورت اورجینال، ساخت شرکت هیرونیک در کشور کره جنوبی است. این دستگاه چهار کارتریج مختلف داشته و به این وسیله به خوبی می تواند سطوح گوناگون پوست را تحت تاثیر قرار دهد. به علاوه به علت داشتن سرعت شات بالاتر، سرعت درمان را نیز بالاتر برده است. البته نوع چینی این دستگاه نیز در ایران به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد که مشخصا از دستگاه کره ای کارایی کمتری دارد.

این دستگاه باکیفیت ساخت شرکت کلاسیس کره جنوبی است. این دستگاه نیز جزء بهترین دستگاه هایفوتراپی موجود در ایران به شمار می رود. از این دستگاه هم برای زیبایی صورت و هم برای لاغری موضعی، به صورت گسترده استفاده می شود. بهترین کارکرد این دستگاه زمانی بروز می کند که بیمار هم برای لاغری و هم برای زیبایی پوست از آن بهره ببرد. با استفاده از بازه های گوناگون، از این دستگاه می توان هم برای لاغری صورت و هم برای لاغری بدن از آن بهره جست. طراحی ظریف کارتریج این دستگاه باعث شده تا اپراتور و یا پزشک، به خوبی بتواند از آن برای تمامی نقاط بدن حتی نواحی حساس استفاده کند. این دستگاه را شاید بتوان باکیفیت ترین و بهترین دستگاه هایفو ایران برای لاغری دانست. البته میزان لاغری با استفاده از این دستگاه به اندازه روش های تهاجمی دیگر نیست اما کارایی خوبی دارد.

این دستگاه ها نیز یکی از پرکاربردترین دستگاه های هایفو در ایران محسوب می شوند که فروش و استفاده بالایی دارند. این دستگاه ساخت کشور چین بوده و با روش مهندسی معکوس ساخته شده است. در مورد کیفیت و کارایی این دستگاه ها، گمانه زنی های فراوانی وجود دارد. برخی می گویند که کارایی این دستگاه ها نیز تفاوت معنی داری با مدل های کره ای ندارد و برخی دیگر اعتقاد دارند که استفاده از دیگر دستگاه های اورجینال ، برای هایفو صورت ، بهتر عمل می کنند. درباره ساختار دستگاه هایفو به طور کلی باید گفت تکنولوژی ساخت آن ها و تولید امواج، چندان پیچیده نیست و دستگاه اولترا نیز کارایی خود را تا حد زیادی ثابت کرده است. به دلیل قیمت پایین تر این مدل دستگاه های هایفو، هزینه هر جلسه درمان برای بیمار کمتر از دستگاه های دیگر است و مشتریان زیادی در ایران دارد.

این مدل از دستگاه تولید ایران بوده و ساخت شرکت «لیزر نیک» است. با استقبال از این روش درمانی زیبایی در ایران، در سال هایی اخیر شرکت های تجهیزات پزشکی ایرانی نیز به تولید این دستگاه ها با استفاده از مهندسی معکوس نموده اند. این دستگاه یک کپی از دستگاه کره ای هایفو اولترافورمر محسوب می شود و کارایی قابل قبولی دارد.این مدل از دستگاه ایرانی، از سه کارتیج یک و نیم، سه میلی متری و چهار و نیم میلیمتری برای رفع افتادگی صورت بهره می برد. این دستگاه همچنین از فناوری Centerless برای کاهش درد و جلوگیری از سوختگی پوست، بهره می برد.

این دستگاه نیز یکی دیگر از دستگاه های ساخت کشور چین است که به صورت اختصاصی برای استفاده در ایران طراحی و ساخته شده است. کارایی این دستگاه نیز در رده دستگاه چینی اولترا قرار می گیرد. این دستگاه، سه نوع کارتریج برای صورت و دو نوع کارتریج برای بدن دارد. این دستگاه همچنین به دلیل داشتن هندپیس واژینال، به دستگاه دو بعدی نیز معروف شده است. قیمت دستگاه هایفوتراپی دلتا نیز پایین تر از بیشتر مدل ها است و این دستگاه یکی از دستگاه های مقرون به صرفه در ایران نیز محسوب می شود.

این دستگاه ها با توجه به اندازه کوچک تر و نیز قیمت مناسب تر به دستگاه های هایفو خانگی معروف شده اند. مدل های گوناگون این گونه از دستگاه، تولید هیچ کدام از برندهای تجهیزات پزشکی معروف و مطرح در سطح جهانی نیستند و کارایی آن ها چندان مشخص نیست.

لیفت پوست صورت با هایفوتراپی

لیفت صورت با هایفو چگونه است ؟

این کار ابتدا پزشک نواحی از صورت را که می خواهد هایفوتراپی روی آن انجام دهد با ژل اولتراسوند پوشش می دهد. سپس با حرکت دادن دستگاه هندپیس روی این ناحیه، انرژی موجود در اولتراسوند را به نواحی زیرین پوست صورت می رساند و به این ترتیب موجب کلاژن سازی پوست صورت می شود. پزشک متخصص با توجه به ضایعات پوستی و شدت آن ها هندپیس را روی درجه های مختلف تنظیم می کند. در حین کار با هندپیس به دلیل بالا رفتن حرارت، احساس سوزش بسیاری در ناحیه صورت خواهید داشت. البته این سوزش یک امر کاملا طبیعی است.

لیفت کدام نقاط صورت با هایفوتراپی قابل انجام است؟

سن مناسب هایفوتراپی صورت

سنین 35 تا ۵۰ سالگی بهترین سن هایفوتراپی هستند. در این رده سنی، با استفاده از اشعه ایمن و کم خطر فراصوت، می توان به تحریک کلاژن سازی پوست کمک کرد. علاوه بر رفع مشکلات خفیف تا متوسط پوست، به پیشگیری از بروز بیماری های پوستی یا پیری پوست نیز جلوگیری کرد.

کاندیدای مناسب لیفت صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی برای افرادی مناسب است که هم خودش حس شل شدن پوست را دارد و هم در ظاهرش درجاتی از شلی پوست مشهود می باشد. پوست شل زیر گردن و زیر چانه و یا خطوط و چین و چروک بر روی قفسه سینه، نشان می دهد که بیمار ممکن است کاندید این عمل باشد. به طور معمول، افراد با سن 30 سال و مسن تر، دارای شلی خفیف تا متوسط پوست، کاندید می باشند. در عین حالی که هایفوتراپی جایگزین جراحی لیفت نیست ولی بسیاری از افراد مایل اند مقداری لیفت صورت داشته باشند اما از لحاظ روحی، جسمی یا مالی برای جراحی آماده نیستند.

تعداد جلسات هایفوتراپی لیفت صورت

عوامل زیادی هستند که تعداد جلسات هایفوتراپی را تعیین می کنند. از مهمترین معیارها برای تعیین تعداد جلسات هایفوتراپی، میزان آسیب دیدگی پوست و ضعفی که مراجعه کننده دارد می توان اشاره کرد. به طور کلی هر چه پوست صورت دچار افتادگی بیشتری باشد، فرد مراجعه کننده به تعداد جلسات هایفوتراپی بیشتری نیاز دارد اما به طور کلی، هر فردی در سال 3 بار مجاز به انجام روش هایفوتراپی است.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی صورت

مراقبت های بعد از هایفوتراپی صورت

هزینه لیفت صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی هم همانند دیگر خدمات پزشکی زیبایی بستگی به ناحیه مورد نظر و نوع خدمت دارد همچنین تعداد جلسات مورد نیاز و کادر پزشکی که هایفوتراپی را انجام می دهند در تعیین قیمت تاثیر گذار است.

نسخه اصلی مطلب هایفوتراپی روشی موثر در لیفت صورت و رفع افتادگی پوست را در سایت دکتر آناهیتا شاهین گوهر بخوانید.
درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

همه چیز درباره مزوژل؛ کاربردها، مزایا و هزینه

دکتر سیامک ترابی نژاد [ طب سوزنی ]
کلیه نابجا یا اکتوپیک چیست؟دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]
اقدامات قبل از بارداری (2)دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]
خونریزی های غیر طبیعی رحم در پریودیدکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
تزریق فیلر چگونه باعث لیفت شقیقه میشود؟دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
اطلاعاتی درباره کم شنواییدکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]
عمل بلفاروپلاستی پلک پایین از داخل چیست و چگونه انجام میشود؟دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]
ژل هاي فيلردکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]
واکسیناسیون چه نقشی در پیشگیری از هپاتیت دارد و چالش های حاضر چیست؟دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟دکتر فریبا خضرایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
مزوتراپی چربی سوز برای رفع غبغب و افتادگی پوست گردندکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]
روشن کردن بیکینی با لیزر مزایا، معایب و کاندیدای مناسبدکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
دستگاه کوتر؛ مزایا،کاربردها ومراقبت های قبل و بعد درماندکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
روش های سفید کردن دندان در کودکاندکتر نیلوفر فلاح [ متخصص دندانپزشکی کودکان ]
رفع افتادگی پوست با تزریق فیلردکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
مزوتراپی؛ بررسی مزایا، عوارض و نتایج آندکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمدکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
روش های درمان افتادگی سینهدکتر شهریار لقمانی [ فوق تخصص جراحی پلاستیک ]
اصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکسکلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]
اثرات طولانی مدت تستوسترون پایین درمان نشده در مردان چیست؟دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
درمان و کاهش دردهای سیاتیک توسط متخصص طب سوزنیدکتر فریبا خضرایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره سنگ کلیه ؛ از تشخیص تا درمان قطعیآقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]
تعیین جنسیت با روش IVF چیست و چگونه انجام می شود؟دکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
دلیل بی اختیاری ادرار در خانمها و راههای درمان آندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
راهنمای کامل استفاده از ترمیا برای بستن منافذ باز پوستدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
تزریق چربی نانوفت چیست؟دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
بررسی علل، پیشگیری و درمان فلوروزیس دندانی در کودکاندکتر نیلوفر فلاح [ متخصص دندانپزشکی کودکان ]
برجسته سازی لب ها با تزریق چربی؛ مزایای و معایبدکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
تزریق ژل به دست؛ جوانسازی دستها با تزریق فیلردکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
کاشت ابرو به روش FIT و نتایج طبیعی آندکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر مهین عباسپور - پوست ، مو و زیبایی
دکتر مهین عباسپور

پوست ، مو و زیبایی


www.drabbaspour.ir
دکتر احمد شکرچی زاده - متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات
دکتر احمد شکرچی زاده

متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات


www.drshekarchizadeh.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت