کلینیک بنیتا - پوست ، مو و زیبایی

پلاسما جت؛ مزایا، کابردها و مراقبت های لازم

کلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.bonitaclinicesf.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 تلفن مطب : 31317223 - 031

پلاسما جت یکی از روش های نوین و کارآمد در حیطه زیبایی است که به منظور جوانسازی پوست و درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنیک با استفاده از فناوری پلاسما، انرژی حرارتی را به بافت پوست منتقل می کند و باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود. نتیجه این فرآیند، بهبود قابل توجه در کیفیت و ظاهر پوست، کاهش چین و چروک ها و ترمیم اسکارها و لک های پوستی است. پلاسما جت به عنوان یک روش غیرجراحی و کم تهاجم شناخته می شود که به بیماران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به بیهوشی و دوره نقاهت طولانی، به نتایج مطلوب دست یابند. با توجه به مزایای فراوان این روش، توجه بسیاری از متخصصان و بیماران را به خود جلب کرده است. این درمان هیچگونه خطر یا عوارض جدی ندارد و این مسئله در صورتی است که تمامی مراحل درمانی توسط پزشک پوست و در مرکزی معتبر انجام شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای پلاسما جت

انواع کاربردهای پلاسما جت

پلاسما جت در اصفهان

مقایسه پلاسما جت با سایر روش های زیبایی

1- پلاسما جت و جراحی

در روش های جراحی پوست ، اثرات زخم ها و برش ها تا سال ها روی پوست باقی می ماند و ممکن است از بین نرود در صورتی که در روش پلاسما جت نیاز به برش نیست و هیچگونه زخمی به وجود نمی آید، به علاوه دوره نقاهت این روش طولانی است در این روش معمولاً فرد باید دو هفته استراحت داشته باشد تا اثرات داروی بیهوشی به طور کامل برطرف شود بخیه ها کشیده شود و جای زخم تا حد زیادی از بین برود. در صورتیکه پلاسما دوره نقاهت ندارد و فرد بلافاصله بعد از درمان می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد عوارض روش پلاسما جت بسیار کمتر از جراحی است. ماندگاری جراحی دائمی می باشد اما در روش پلاسما جت ممکن است نیاز به تکرار جلسات در طول سال باشد.

2- پلاسماجت و پلکسر

از نظر شیوه انجام و نتایج، این دو روش تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. تفاوت این دو روش در استفاده از دستگاه است. دستگاهی که برای هر یک از این روش ها استفاده می شود، کاملا متفاوت است. انرژی که در متد پلاسما به پوست وارد می شود نسبت به پلکسر در فاصله دورتری است، به همین دلیل کنترلی روی انرژی آن وجود ندارد. این موضوع سبب می شود این روش به صورت تهاجمی تر پیش برود و از طرفی، دقت انجام کار نیز پایین بیاید. بر این اساس، جریان وارد اعماق پوست می شود. اثر حرارتی پلاسما جت بیشتر است، به همین دلیل نیز آسیب بیشتری به پوست می زند، بنابراین دوره نقاهت آن طولانی تر خواهد بود.

مراحل درمان با پلاسما جت

  1. آماده سازی بیمار: در ابتدا بیمار باید به یک مصاحبه قبل از عمل تحت بررسی پزشکی برود تا مطمئن شود که وی برای انجام عمل آماده است و احتمال واکنش های آلرژیک وجود ندارد. پس از این مرحله، بیمار باید از مصرف داروهایی که ممکن است تاثیر روی روند عمل بگذارند، مانند آسپرین و ضد التهاب ها، خودداری کند.
  2. آماده سازی دستگاه: پس از آماده سازی بیمار، دستگاه پلاسما جت برای انجام عمل آماده می شود. این دستگاه دارای یک سری برقی است که پلاسما را با ایجاد تخلیه الکتریکی تولید می کند. هنگامی که سر برقی روی ناحیه مورد نظر قرار می گیرد، پلاسما با ایجاد تخلیه الکتریکی ایجاد می شود.
  3. انجام عمل: در این مرحله، سر برقی به ناحیه درمانی نزدیک می شود و پلاسما بر روی پوست اعمال می شود. این ایجاد شعله پلاسما، باعث تحریک پوست شده و باعث ترمیم و تقویت بافت های پوستی می شود.

کاندیدای مناسب برای درمان با پلاسما جت چه کسانی هستند؟

آیا نتایج پلاسما جت دائمی هستند؟

این روش بین یک تا سه سال دوام دارد؛ اما ممکن است تا بیش از 5 سال نیز دوام داشته باشد.

نکات ضروری قبل از انجام پلاسما جت

  1. یک هفته قبل از جلسه درمان، از ویتامین سی برای کاهش تورم استفاده کنید.
  2. حدود دو تا 4 هفته قبل از درمان از هر نوع فعالیت که منجر به برنزه شدن پوست شود، خودداری کنید.
  3. در حالت ایده آل باید حداقل 2 تا 4 هفته قبل از جلسه پلاسما جت از ضدآفتاب با SPF40 بهره بگیرید تا پوستتان دربرابر خورشید محافظت شود.
  4. از انجام هر روش درمانی دیگر، از لیزر درمانی تا لایه برداری، بوتاکس و تزریق فیلر در ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  5. از استفاده از هر نوع اسید برای پوست از رتینول تا سالیسیلیک اسید خودداری کنید. (حداقل دو تا سه هفته قبل از درمان)
  6. توجه داشته باشید که میکرونیدلینگ و پی آرپی حداقل 21 روز قبل و 21 روز بعد از درمان، ممنوع است.
  7. روش های جراحی مانند لیفت صورت و… باید حداقل 9 ماه پس از درمان موکول شوند.

مراقبت های بعد از پلاسما جت

  1. خنک کردن پوست: پس از جلسه پلاسماجت، پوست شما ممکن است حساس و قرمز شود. برای کاهش این عوارض ممکن است لازم باشد پوست را با یک کمپرس یخ یا پنبه خنک کنید. این کار به تسکین پوست کمک می کند و به محدود کردن التهاب و قرمزی کمک می کند.
  2. استفاده از محصولات ضد التهاب: برخی از محصولات ضد التهاب مانند کرم ها یا ژل های آلوئه ورا می توانند در کاهش التهاب و قرمزی پوست پس از پلاسماجت موثر باشند. قبل از استفاده از هر محصول، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
  3. اجتناب از آرایش: پس از پلاسماجت، بهتر است از استفاده از آرایش و محصولات آرایشی برای مدت زمان مشخصی اجتناب کنید. پوست شما نیاز به استراحت دارد و استفاده از آرایش می تواند التهاب را افزایش دهد و مانع از بهبود سریعتر پوست شود.
  4. استفاده از محصولات مرطوب کننده: پوست شما پس از پلاسماجت نیاز به مرطوب کننده دارد. استفاده از محصولات مرطوب کننده باعث حفظ رطوبت پوست و بهبود فرایند ترمیمی آن می شود. انتخاب یک محصول مرطوب کننده مناسب و با ترکیبات آرامش بخش برای پوست خود بسیار مهم است.
  5. مصرف آب بیشتر: برای حفظ رطوبت پوست و تسهیل فرایند ترمیمی، مصرف آب بیشتر بسیار مهم است. مطمئن شوید که در طول روز به اندازه کافی آب می نوشید تا پوست شما همیشه مرطوب باشد.
  6. استفاده از محافظت کننده از آفتاب: پلاسما جت ممکن است پوست را حساس تر به نور خورشید کند. بنابراین، پس از درمان، حفاظت از پوست در برابر آفتاب با استفاده از کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی بالا ضروری است. از ایستادن در آفتاب در ساعات پرتوان خورشیدی خودداری کنید و از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.
  7. پیروی از دستورات پزشک: برای بهترین نتایج، پیروی دقیق از دستورات و راهنمایی هایی که پزشک خود پس از جلسات پلاسماجت به شما می دهد، بسیار مهم است. هر فرد و هر نوع پوست ممکن است نیازهای متفاوتی داشته باشد، بنابراین پیروی از راهنمایی یهای شخصی شما بهترین راه برای مراقبت بعد از پلاسما جت است.

عوارض پلاسما جت

التهاب و قرمزی: پس از انجام پلاسماجت، ممکن است پوست شما به طور موقت التهاب و قرمزی نمایش دهد. این عوارض معمولا در عرض چند روز بهبود می یابند و بدون نیاز به درمان خاصی همچنان در محدوده طبیعی قرار دارند.
تورم و ورم: بعد از پلاسماجت، ممکن است ناحیه مورد درمان تورم و ورم کند. این عوارض معمولا در عرض چند روز بهبود می یابند و می توان با استفاده از یخ یا داروهای ضدالتهابی مورد کنترل قرار داد.
خشکی و ترک های پوستی: پلاسماجت می تواند باعث خشکی و ترک های پوستی شود، به خصوص در ناحیه هایی که پوست نازک تری دارند. استفاده از مرطوب کننده های مناسب و حفاظت از پوست می تواند این عوارض را کاهش دهد.
عفونت: در صورتی که بهداشت و استریلیزاسیون صحیح رعایت نشود، عفونت ممکن است رخ دهد. برای جلوگیری از عفونت، مهم است که از پزشک ماهر در این زمینه استفاده کنید و همه دستورات پس از عمل را رعایت کنید.
درد و حساسیت: در برخی از موارد، پلاسماجت ممکن است باعث درد و حساسیت در ناحیه مورد درمان شود. این عوارض معمولا موقتی است و با مصرف مسکن های ساده یا خنک کننده های موضعی کاهش می یابند.
اثرات جانبی دیگر: برخی از افراد ممکن است به عوارض دیگری مانند خارش، تغییر رنگ پوست، حساسیت به نور، تحریک پوست و لکه های قهوه ای روی پوست دچار شوند. این عوارض معمولا گذرا هستند و به طور معمول در عرض چند هفته بهبود می یابند.

هزینه پلاسما جت

هزینه پلاسما جت صورت ممکن است بسته به مکان و مهارت پزشک متفاوت باشد. عواملی مانند محل کلینیک، سطح تجربه و شهرت پزشک، محل انجام پلاسما جت و نیازهای خاص هر بیمار می توانند متفاوت باشند. همچنین، تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب نیز ممکن است در تعیین هزینه تاثیرگذار باشد.
نتیجه گیری
در نتیجه، پلاسما جت به عنوان یک روش نوآورانه و موثر در زمینه زیبایی و جوان سازی پوست، تحولی شگرف در درمان های غیرجراحی ایجاد کرده است. پلاسماجت با تحریک و تسریع روند کلاژن سازی در پوست بدون وارد کردن مواد شیمیایی اضافه به بدن باعث بهبود روند خون رسانی و آبرسانی پوست شده و در طول زمان آن را شاداب، سالم و با طراوت نگه می دارد. پلاسماجت روش بسیار مناسبی برای درمان آسیب های پوستی در افرادی است که قصد دارند در کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین نتایج برسند. با این حال، مشاوره با پزشک با تجربه و خوش نام و ارزیابی دقیق شرایط فردی پیش از اقدام به درمان، امری ضروری است تا نتایج مطلوب و ایمنی بیمار تضمین شود. در نهایت، پلاسما جت به عنوان یک راه حل موثر در دنیای زیبایی، نویدب بخش آینده ای روشن برای افرادی است که به دنبال دستیابی به پوستی سالم و جوان هستند.

نسخه اصلی مطلب پلاسما جت؛ مزایا، کابردها و مراقبت های لازم را در سایت کلینیک بنیتا بخوانید.
درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
شنای استقامت ( قسمت سوم )شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]
گرانولوما بعد از تزریق ژلدکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]
لیزر دقیقا چه نقشی در درمان ارتودنسی دارد؟دکتر پدرام دانش کاظمی [ متخصص ارتودنسی ]
پرسش و پاسخ در مورد روش پی آر کی چشمدکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]
حس خوب تناسب اندام را با کرایولیپولیز تجربه کنیدشهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]
جراحی پلاستیک سینه چیست؟دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]
دانه های فوردایس روی لبدکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]
نکات مهم لیزر موهای زائد آقایاندکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
مهارت های افزایش انگیزه برای کاهش وزن و کسب تناسب اندامشهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]
همه چیز درباره تزریق چربی برای رفع اسکار و جای جوشدکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]
افزایش میل جنسی در زناندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
همه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمتدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
تزریق چربی به صورت های لاغر؛ مزایا و ماندگاریدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهدکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعددکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردندکتر فریبا خضرایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
مزایا و معایب لیزر مونالیزا برای خشکی واژندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
بررسی نقش قند و شکر در پوسیدگی دنداندکتر نیلوفر فلاح [ متخصص دندانپزشکی کودکان ]
جوانسازی دست ها با تزریق فیلردکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
استریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستیدکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیددکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره لیپوساکشن ران؛ کاندیدای مناسب، مزایا، معایب و قیمتدکتر شهریار لقمانی [ فوق تخصص جراحی پلاستیک ]
راهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکسکلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]
پی آر پی موی سر، روشی موثر برای تقویت، رشد و درمان ریزش مودکتر سهراب علیزاده [ پوست ، مو و زیبایی ]
واکسیناسیون چه نقشی در پیشگیری از هپاتیت دارد و چالش های حاضر چیست؟دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
فواید و کاربردهای دستگاه وکیوم برای درمان زخمآقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]
حاملگی مولار چیست چه علائمی دارد و راههای درمان آن کدام است؟دکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
کاهش ارگاسم در زنان؛ علل، تشخیص و درماندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
مگنت درمانی آرتروز گردندکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
جوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنالدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
همه چیز درباره تزریق چربی به شقیقه ها؛ مزایا، ماندگاری و قیمتدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مهین عباسپور - پوست ، مو و زیبایی
دکتر مهین عباسپور

پوست ، مو و زیبایی


www.drabbaspour.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت