کلینیک بنیتا - پوست ، مو و زیبایی

نکاتی در رابطه با ویژگی ها و انتخاب بانک موی مناسب

کلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.bonitaclinicesf.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 تلفن مطب : 31317223 - 031

مو ی سر، زیبایی فرد را تا حد زیادی تحت تأثیر خود قرار می دهد. افرادی که در اثر عوامل مختلف همچون بیماری های پوست و مو، ژنتیک و زخم های عمیق دچار طاسی در نقاط مختلف سر و صورت شده باشند، به دنبال راهی برای بازیابی موهای از دست رفته ی خود بوده و خواهان زیبایی گذشته می باشند.کاشت مو در دنیای امروزه توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کرده است. برای کاشت مو شما نیاز به بانک موی بسیار قوی، سالم و پر تراکم دارید. هر فرد برای خود یک بانک مو دارد که برای انجام عمل کاشت مو تمامی گرافت ها از این قسمت برداشته می شوند. در قسمت پشت سر هر فرد و در فاصله بین دو گوش ناحیه به طول ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر با موهایی با تراکم بالا وجود دارند. موهای موجود در این قسمت، میزان حساسیت پایینی دارند و در مقابل ریزش مقاوم هستند، بنابراین بهترین گزینه برای برداشت و کاشت ، موهای پشت سر می باشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

بانک مو چیست؟

به طور کلی، بخشی از سر که پیوندهای مو از آن فراهم می شود و می تواند منبع مناسبی برای کاشت مو باشد ، بانک مو نامیده می شود. بانک مو بخشی از پوست بدن محسوب می شود که دارای تراکم بالایی از مو است و پیوند موجود در آن برای کاشت مو بسیار مناسب است.

انتخاب بانک موی مناسب

محل برداشت مو جهت انجام کاشت

کیفیت و تعداد موهایی که در ناحیه اهدا وجود دارند، تأثیر مستقیمی روی نتیجه کاشت مو بر جای می گذارند. با وجودی که ظاهر و بافت مو در نقاط دیگر بدن متفاوت از موهای سر است؛ اما گاهی از موهای قسمت های دیگر برای انجام کاشت استفاده می شود. در ادامه برخی از نواحی مورد استفاده به عنوان بانک مو را معرفی می کنیم:

1- پشت سر

این ناحیه متداول ترین بخشی است که در کاشت مو به عنوان ناحیه اهدا استفاده می شود؛ زیرا فولیکول های آن در مقابل ریزش مو مقاوم هستند.

2- موهای کناره سر

موهای شقیقه و کناره های سر موهای مناسب دیگری برای کاشت مو هستند. موهای روییده شده در خط ریش نیز به عنوان یک منبع دیگر برای بانک مو مورد استفاده قرار می گیرند.

3- موهای ریش و قفسه سینه

این موها اغلب زمانی استفاده می شوند که ناحیه ی اهدا در سر کوچک است و یا زمانی که موهای ریش یا قفسه سینه دارای کیفیت و بافت خوبی هستند.

مشخصات بانک موی قوی

اولین ویژگی بانک موی قوی، تراکم بسیار عالی موی سر است. البته اهمیت تراکم مو براساس روش پیوند طبیعی مو مشخص خواهد شد برای مثال در روش FUT، حتما باید تراکم مو بسیار بالا باشد تا بتوان تعداد گرافت کافی به دست آورد. از سویی دیگر این روش تهاجمی است و باعث آسیب به بانک مو خواهد شد.
از طرفی لازم است بانک مو، پوست سالمی داشته باشد. در برخی افراد مشاهده می کنیم علی رغم پرپشت بودن موی سر، پوست دچار بیماری قارچی شده است. در نتیجه نمی توان از این قسمت به عنوان بانک مو استفاده نمود.
فاکتور دیگر که تعیین کننده کیفیت و قدرت بانک مو است، ضخامت مو است که قدرت فولیکول مو را می کند. هر اندازه فولیکول قوی تر باشد، کاشت مو با موفقیت بیشتر صورت خواهد گرفت.

بهترین روش کاشت مو برای افراد با بانک موی ضعیف

روش های مختلف کاشت مو با بانک موی ضعیف را در ادامه بررسی خواهیم کرد، البته فراموش نکنید که انتخاب هر روش برای هر فرد تنها با نظر جراح کاشت انجام می شود که ممکن است کاملاً متفاوت باشد:

1- روش FUE

این روش برای افرادی با بانک مو کم استفاده می شود؛ زیرا روشی کم تهاجمی است و در این روش لازم نیست مقدار موی زیادی از ناحیه اهداکننده برداریم.

2- روش BHT

در این روش فولیکول مو از نقاطی غیر از سر برداشته می شوند. محل هایی از بدن مانند دست یا پاها در خانم ها یا موهای سینه در مردان معمولاً برای این نوع کاشت گزینه مناسبی هستند.

3- روش FUT

روش FUT نیز مانند روش FUE کم تهاجمی است. برداشت مو از ناحیه اهداکننده به شکل نواری انجام می شود و برداشت برای بانک موی کم نیز امکان پذیر است

مشکلات بانک مو در روش های کاشت مو

مشکلات احتمالی بانک مو یکی از موضوعاتی است که حتماً توسط پزشک باید معاینه و بررسی شود. معمولاً در جلسه مشاوره سؤالاتی از فرد متقاضی در مورد سابقه بیماری ها و مشکلات پوستی او می شود تا عوارض جانبی عمل به حداقل ممکن برسد. بنابراین در صورتی وجود چنین موضوعاتی، باید آنها را با پزشک خود مطرح کنید و او را در جریان قرار دهید. پزشک با جمع بندی نتایج معاینات و دیگر موارد، در نهایت روش مناسب برای بهترین کاشت مو در اصفهان را به شما پیشنهاد می دهد. البته اکثر تفاوت روش های مختلف کاشت مو، تنها در نوع برداشت گرافت ها و استخراج فولیکول ها خلاصه می شود. به عنوان مثال در کاشت مو مانند روش FUT، گرافت های مو به صورت یک جا برداشته می شوند. به این صورت که یک خراش مستطیلی چند سانتی متری در قسمت پشت سر یا بانک مو ایجاد شده و گرافت های مو به همراه فولیکول ها برداشت می شوند. این روش امروزه به دلیل امکان خونریزی و ماندگاری جای زخم و بخیه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند هنوز هم این روش رایج است؛ اما در روش های جدیدتر مثل FUE، عمل استخراج فولیکول های مو بصورت تکی توسط پزشک یا دستگاه انجام می شود. در این روش خونریزی و عوارض حین جراحی به حداقل رسیده و افراد دوره نقاهت کوتاه تری را پس از کاشت مو طی می کنند. از این رو پزشکان نیز در صورت امکان از روش های مدرن برای این کار استفاده می کنند.

ترمیم بانک مو بعد از کاشت مو

فرآیند ترمیم بانک مو پس از پیوند مو به عوامل مختلفی همچون شیوه پیوند مو، مهارت پزشک جراح و ویژگی های فرد متقاضی بستگی خواهد داشت. در این راستا باید به این مسئله اشاره داشت که در برخی از مدرن ترین شیوه های پیوند مو، فرآیند برداشت فولیکول ها به گونه ای هستند که در طی آنها تنها از میزان تراکم مویی ناحیه اهداکننده کاسته می شود. علاوه بر این، فرآیند ترمیم بانک مو می تواند بر اساس موارد زیر متفاوت باشد:

به عنوان مثال، اشخاصی که دارای طاسی سر وسیعی هستند و یا به تراکم بالایی برای پیوند مو نیازمند هستند، در 1 مرحله از پروسه پیوند مو قادر به دریافت تعداد گرافت های موردنیاز خود نیستند. در چنین شرایطی شخص مذکور به انجام 2 یا چند مرحله از پیوند مو ضرورت داشته و به میزان بیشتری از گرافت های ناحیه اهداکننده نیاز خواهد داشت. معمولاً محل بانک مو در طی 48 ساعت نخست نقاهت دارای زخم های تازه خواهد بود. در طی 1 هفته این ناحیه بهبود یافته و آثار جراحی ترمیم خواهند یافت. برخی کرم ها و ژل ها نیز در جهت التیام بهتر شدن پوست سر تجویز خواهند شد. همچنین ممکن است پزشک معالج از تکنیک هایی مانند اسکالپ استفاده کند. در طی این پروسه رنگ دانه های طبیعی بر روی لایه اپیدرم اعمال شده و ظاهر فولیکول های مو را شبیه سازی می کنند. این اقدام می تواند برای استتار کم پشتی ناحیه اهدا کننده بسیار مؤثر باشد.

مدت زمان ترمیم بانک مو

بازه زمانی موردنیاز برای ترمیم بانک مو بستگی به عوامل مختلفی دارد و به طور کلی نمی توان یک زمان مشخص برای آن تعیین کرد؛ اما در ادامه برخی از عواملی که ممکن است زمان ترمیم بانک مو را تحت تأثیر قرار بدهند ذکر شده است:
نوع و روش پیوند مو: نوع روش پیوند مو، مانند روش FUE یا FUT، می تواند بر زمان ترمیم بانک مو تأثیر بگذارد.
سلامت عمومی بدن فرد متقاضی: سلامتی عمومی بدن فرد زیبا جو می تواند تأثیر قابل توجهی بر زمان ترمیم بانک مو داشته باشد. بیماری های مزمن، عوارض جراحی قبلی، نقص سیستم ایمنی و مشکلات دیگر می توانند فرآیند ترمیم را تحت تأثیر قرار بدهند.
مراقبت های قبل و بعد از کاشت: مراقبت های صحیح قبل و بعد از پیوند مو نیز بر زمان ترمیم بانک مو تأثیرگذار هستند. پیروی از دستورات پزشک معالج، استفاده از محصولات مراقبتی معرفی شده و رعایت دستورات مربوط به شستشو و حفاظت صحیح از محل کاشت، می تواند فرآیند ترمیم را تسریع کند.
برخی عوامل فردی: مواردی مانند سن، ژنتیک، وضعیت مو، سبک زندگی و رژیم غذایی می توانند بر این مسئله تأثیرگذار باشند. هر فرد ممکن است تجربه ای متفاوت در مورد زمان ترمیم بانک مو داشته باشد.

از کجا بفهمیم بانک موی خوبی داریم؟

یکی از گزینه های مورد نیاز برای اینکه صلاحیت شما جهت کاشت مو تأیید گردد، داشتن بانک موی قوی است. همانگونه که گفته شد، متخصصین از قسمت پشت سر برای کاشت استفاده می کنند؛ اما مهمترین مشخصه های بانک موی خوب که نشان می دهد شما از نظر تأمین مو مشکلی ندارید عبارتند از:
محل برداشت گرافت مو باید از تراکم کافی برخوردار باشد. البته این مسئله در روش های مختلف پیوند طبیعی مو، اهمیت خاص خود را دارد. برای مثال داشتن تراکم ایده آل مو برای کاشت به روش FUT در اولویت اول قرار دارد؛ چون در این روش، قدرت بانک مو ضعیف شده و در صورتی که در مراحل بعدی نیاز به ترمیم باشد، با مشکل و محدودیت مواجه خواهید شد.
از دیگر ویژگی های بانک موی خوب، داشتن پوست سالم است. در صورتی که به بیماری قارچ پوستی مبتلا باشید، برداشت گرافت مو از این قسمت اشتباه است؛ چون در این شرایط فولیکول ها به قارچ آلوده بوده و احتمال پس زدن پیوند بالا می رود.
ضخامت و اندازه مو نیز بسیار مهم است. هر اندازه فولیکول مو قوی تر باشد، شانس موفقیت پیوند مو بیشتر می شود؛ چرا که بعد از کاشت، استقرار بهتری در پوست داشته و رشد مو خیلی سریع تر شروع می شود.

نسخه اصلی مطلب نکاتی در رابطه با ویژگی ها و انتخاب بانک موی مناسب را در سایت کلینیک بنیتا بخوانید.
درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
مراقبتهای بعد از عمل پلک چیست؟دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]
سندرم استکهلم در روابط زناشوییدکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]
ناباروری غیر قابل توجیهدکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]
پاسخ به سوالات درمان اسکار با لیزردکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]
کاردرمانی در منزل برای کودکان و بزرگسالانآقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]
کرایوتراپی بهترین روش درمان زگیلدکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]
دلایل ایجاد لک صورتکلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]
جوانسازی پوست دستدکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]
لیزر کم توان چیست و چه کاربردهایی دارد؟دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره تزریق چربی برای رفع اسکار و جای جوشدکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]
افزایش میل جنسی در زناندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
همه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمتدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
تزریق چربی به صورت های لاغر؛ مزایا و ماندگاریدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهدکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعددکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردندکتر فریبا خضرایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
مزایا و معایب لیزر مونالیزا برای خشکی واژندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
بررسی نقش قند و شکر در پوسیدگی دنداندکتر نیلوفر فلاح [ متخصص دندانپزشکی کودکان ]
جوانسازی دست ها با تزریق فیلردکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
استریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستیدکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیددکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره لیپوساکشن ران؛ کاندیدای مناسب، مزایا، معایب و قیمتدکتر شهریار لقمانی [ فوق تخصص جراحی پلاستیک ]
راهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکسکلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]
پی آر پی موی سر، روشی موثر برای تقویت، رشد و درمان ریزش مودکتر سهراب علیزاده [ پوست ، مو و زیبایی ]
واکسیناسیون چه نقشی در پیشگیری از هپاتیت دارد و چالش های حاضر چیست؟دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
فواید و کاربردهای دستگاه وکیوم برای درمان زخمآقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]
حاملگی مولار چیست چه علائمی دارد و راههای درمان آن کدام است؟دکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
کاهش ارگاسم در زنان؛ علل، تشخیص و درماندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
مگنت درمانی آرتروز گردندکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
جوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنالدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
همه چیز درباره تزریق چربی به شقیقه ها؛ مزایا، ماندگاری و قیمتدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مهین عباسپور - پوست ، مو و زیبایی
دکتر مهین عباسپور

پوست ، مو و زیبایی


www.drabbaspour.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت