دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی

بهترین زمان ترمیم تزریق چربی؛ شارژ تزریق چربی

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.doctormodaresi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ تلفن مطب : 36703885 - 031

در دنیای مدرن علم پزشکی در حوزه پوست و مراقبت های پوستی ، زیبایی و جوانی از موضوعات اصلی توجه افراد است و یکی از روش های محبوب برای بازگرداندن حجم و فرم طبیعی به صورت و بدن، تزریق چربی است. با این حال، این روش نیز مانند هر درمان پزشکی دیگر، نیازمند ترمیم و مراقبت های خاص خود است تا نتایج بهینه و طولانی مدت حاصل شود. ترمیم یا شارژ تزریق چربی از اقداماتی به حساب می آید که برای حفظ حجم بخش های تزریق شده انجام می گیرد. این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است و ماندگاری تزریق چربی را افزایش می دهد. ترمیم تزریق چربی، فرآیندی است که طی آن مشکلات و نقص های موجود در نتایج اولیه تزریق، با استفاده از تکنیک های جدید و پیشرفته، بهبود می یابند. این موضوع شامل بررسی روش های مدرن، مراقبت های پیش و پس از عمل، و راهکارهایی برای حفظ نتایج می شود، که به زیباجویان کمک می کند تا ظاهر خود را بهبود بخشیده و اعتماد به نفس بیشتری کسب کنند. در این مقاله، به بررسی بهترین زمان برای ترمیم تزریق چربی خواهیم پرداخت، از تکنیک ها و روش های نوین گرفته تا مراقبت های لازم برای اطمینان از نتایج مطلوب و طولانی مدت.

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا تزریق چربی دائمی است؟

قبل از اینکه به سوال آیا تزریق چربی دائمی است؟ پاسخ دهیم باید بدانید که سیستم بدنی هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. اصولا بخشی از چربی تزریق شده پس از 6 الی 12 ماه جذب بدن می شود (البته توجه داشته باشید که این امر از شخصی به شخص دیگر ممکن است بسیار تفاوت داشته باشد) و باقیمانده آن معمولا تا سالها ماندگاری دارد.

نکته قابل توجه و تاثیر گذار در این زمینه آن است که نواحی مختلف بدن از لحاظ حرکت و بافت با هم فرق دارند و تاثیر و ماندگاری تزریق چربی هم در آنها تفاوت می کند. به عنوان مثال تزریق چربی در لب ماندگاری کمتری نسبت به تزریق چربی گونه دارد.

ماندگاری تزریق چربی

فاصله بین جلسات ترمیم تزریق چربی به چه عواملی بستگی دارد؟

در برخی از موارد، پس از تزریق چربی و گذشت چندین ماه نیاز است در بافت هدف مجداً چربی تزریق شود و به اصطلاح ترمیم تزریق چربی صورت گیرد. به این منظور باید فاصله بین جلسات تزریق چربی به گونه ای تنظیم شود که هنوز اثراتی از تزریقات قبلی وجود داشته باشد و همه اثر تزریق چربی از بین نرفته باشد. همچنین برای ترمیم بعد از تزریق چربی نباید عجله کرد زیرا ممکن است آثار جانبی زیادی به همراه داشته باشد. پس از بهترین تزریق چربی در اصفهان بافت مورد تزریق باید فرصت داشته باشد تا خود را با شرایط جدید تطبیق دهد و با چربی های تزریق شدن به هماهنگی برسد. وقتی زمان لازم برای این هماهنگی طی شود، ترمیم تزریق چربی با اثر بخشی بالا و حداقل عوارض توأم خواهد بود.

مزایای ترمیم تزریق چربی

در مواردی که تزریق چربی برای رفع مشکلاتی چون اسکار ها و فرورفتگی های پوست ناشی از زخم ها و آکنه ها روی می دهد نیاز به مرحله دوم تزریق چربی بیشتر احساس می شود؛ چرا که این مشکلات پوستی معمولاً عمیق هستند و نیاز به دفعات متعدد تزریق چربی دارند تا پوست کاملاً صاف و جوانسازی شود.
در بسیاری از افراد اثر تزریق چربی صورت پس از چند ماه کاهش پیدا می کند. مهمترین مزیت زمان ترمیم تزریق چربی صورت این است که موجب می شود اثرات تزریق ماندگارتر شود و انتظارات زیباجو برآورده شود.
ریزش چربی بعد از انتقال چربی به طور کامل اتفاق نمی افتد، بنابراین برای تجدید آن به میزان کمتری از چربی نیاز خواهد بود. به این ترتیب زمان تزریق مرحله دوم کاهش می یابد و از شدت عوارض جانبی تزریق چربی کاسته خواهد شد.
دوره نقاهت و ریکاوری در مرحله دوم تزریق چربی بسیار کوتاه است.
تورم و درد در مرحله دوم به دلیل اینکه حجم کمتری چربی تزریق می شود به صورت چشم گیری کاهش می یابد.

ماندگاری نتایج ترمیم تزریق چربی

ماندگاری ترمیم تزریق چربی وابستگی مستقیم به نگهداری خود فرد و لایف استایل او دارد. البته جنس پوست نیز موثر میباشد. ضمن اینکه بعد از تزریق اولیه، شارژ تزریق چربی برای حفظ نتایج از اهمیت زیادی برخورار است. در صورتی که مراقبت ها و رعایت نکات توصیه شده به خوبی انجام شود می تواند بیش از 5 سال حتی در مواردی نتایج را دائمی در نظر گرفت.

تعداد جلسات ترمیم تزریق چربی

تعداد جلسات ترمیم تزریق چربی و زمان مناسب برای آنها، ارتباط مستقیم با ماندگار تزریق چربی در هر فرد دارد که این ماندگاری، طبق توضیحات قبلی به عوامل گوناگونی وابسته است.

عوامل تاثیرگذار در ماندگاری تزریق چربی

اینکه چه مقدار چربی برای تزریق مورد نیاز است، امری است که پزشک پوست با توجه به محل تعیین شده برای تزریق، همچنین انتظارات خود فرد، مشخص می کند. در بیشتر مواقع این حجم بیش از مقدار مورد نیاز به صورت تزریق می شود تا پس از گذشت زمان و جذب درصدی از چربی، کمتر نیاز به ترمیم تزریق چربی وجود داشته باشد.

البته برای میزان تزریق چربی ، محدودیت هایی نیز وجود دارد و اگر حجم چربی تزریق شده بیش از حد باشد، احتمال مرگ همه سلول های تزریق شده وجود خواهد داشت. ناحیه ای که چربی به آن تزریق می شود، حجم چربی مورد نیاز برای تزریق، تکنیک پزشک در تزریق، نوع دستگاه مورد استفاده جهت خالص سازی چربی ها و آماده سازی این سلول ها، همگی در ماندگاری تزریق چربی نقش دارند.

مراقبت های لازم بعد از ترمیم تزریق چربی

زیباجو از فشار آوردن به محل تزریق به منظور جلوگیری از تکان خوردن چربی برای مدت زمان 7 تا 10 روز خودداری کند. فرد نباید به هیچ وجه در روزهای پس از تزریق، به نقطه انجام تزریق چربی دست بزند و آن را ماساژ بدهد.
در سه هفته اول تزریق، زیباجو از قرار گرفته طولانی در آفتاب خودداری کند و از فضاهای گرم مانند سونای خشک و بخار و حمام های طولانی پرهیز کند.
از انجام ورزش های شدید برای مدت زمان چند هفته خودداری شود. این کار موجب وارد شدن فشار زیاد به نقطه انجام تزریق چربی می شود و عوارض جانبی زیادی برای فرد به وجود می آورد.
داروهای تجویز شده توسط پزشک تا آخر مصرف شوند. همچنین فرد باید از مصرف خودسرانه دارو ها و مصرف سیگار و الکل در این دوره زمانی به شدت پرهیز کند.
خوابیدن روی نقطه انجام تزریق برای فرد به هیچ وجه توصیه نمی شود و ممکن است نتایج ناخوشایندی به دنبال داشته باشد.

بهترین زمان ترمیم تزریق چربی

با در نظر گرفتن تفاوت های فردی، ترمیم تزریق چربی به مدت تقریبا3 تا ۶ ماه، نیازمند زمان است.

عوارض عدم ترمیم تزریق چربی به صورت

هزینه های ترمیم تزریق چربی

قیمت تزریق چربی بستگی به عواملی همچون منطقه جغرافیایی کلینیک زیبایی، میزان چربی تزریقی، هزینه مواد مصرفی مانند داروی بی حسی و دستمزد پزشک بستگی دارد.

سوالات رایج درباره ترمیم تزریق چربی صورت

1- آیا تزریق چربی به صورت ایمن است؟

از آنجا که در این روش هیچ نیازی به بیهوشی نیست و از چربی بدن خود فرد برای تزریق چربی استفاده می شود، روشی کاملا ایمن در نظر گرفته می شود.

2- نتایج تزریق چربی به صورت چه زمانی مشاهده می شود؟

برای رسیدن به بهترین نتیجه برای تزریق چربی به صورت، باید بین ۳ تا ۶ ماه صبر کنید تا بهترین نتایج آن دیده شوند.

3- دوره نقاهت بعد از تزریق چربی چگونه است ؟

مدت زمان دوره نقاهت تزریق چربی به صورت حدوداً سه روز است که به تدریج تورم یا هر عارضه دیگری فروکش می کند. زیباجو بعد از سپری کردن یک هفته به راحتی می تواند به زندگی عادی خود بازگردد. در صورتی که در طول این یک هفته به توصیه های پزشک به درستی عمل کند، مدت دوره نقاهت بسیار کمتر می شود

4- آیا برداشتن چربی نیاز به عمل و بیهوشی دارد ؟

خیر نیازی به بیهوش کردن زیباجو نیست و از بی حسی موضعی برای برداشتن چربی و تزریق چربی استفاده می شود .

آدرس اینستاگرام دکتر مدرسی

نتیجه گیری

چربی تزریق شده به هر نقطه از بدن شما در جریان این روش زیبایی، خیلی زود تاثیر خود را نشان می دهد و حجم مطلوبی برای آن نقطه از بدن به وجود می آورد؛ اما این چربی ها به مرور زمان در بدن شما جذب می شوند و اثرات این فعالیت نیز به تدریج محو خواهند شد. ترمیم تزریق چربی یا مرحله دوم تزریق چربی در مواقعی که پزشک انجام آن را تجویز کرده باشد، نیاز خواهد بود و باید این کار را در فواصل زمانی مناسب انجام داد. علاوه بر آن اشخاصی که احساس می کنند، تأثیرات تزریق چربی در صورت آنها از بین رفته است نیز می توانند ترمیم انجام دهند تا نتایج آن بیشتر و بارزتر شود. در نهایت، ترمیم تزریق چربی به عنوان یکی از راهکارهای موثر در بهبود نتایج تزریق اولیه و افزایش ماندگاری نتایج، نقش مهمی در طول عمر و کیفیت این درمان ایفا می کند. با بهره گیری از تکنیک های نوین و مراقبت های مناسب، می توان به نتایج طبیعی و پایدار دست یافت که نه تنها رضایت زیباجویان را به همراه دارد، بلکه اعتماد به نفس و کیفیت زندگی آنها را نیز ارتقاء می بخشد. همچنین انتخاب پزشک با تجربه و خوش نام در این عرصه و پیروی از توصیه های پس از عمل، کلید موفقیت در این فرآیند است.

نسخه اصلی مطلب بهترین زمان ترمیم تزریق چربی؛ شارژ تزریق چربی را در سایت دکتر رامین مدرسی بخوانید.
درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
اسکیزوفرنیدکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]
چگونه بعد از جراحی لیزیک از چشمها مراقبت کنیم؟دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]
علت چرخش مچ پا به داخل (پنجه کبوتری) چیست؟دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
عوارض تزریق ژل چیست؟دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]
ورزش برای درمان درد مفصل فاست گردندکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]
تزریق ژل گونه، راهنمای کامل افزایش حجم و زیبایی گونه هادکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
سلولیت چیست و راهکارهای درمانی آندکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]
ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریق مزوژلدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
تزریق چربی برای رفع گودی، تیرگی و خطوط زیر چشمکلینیک زیبا رویان پگاه [ پوست ، مو و زیبایی ]
درمان کاهش میل جنسی در زنان با لیزر مونالیزادکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
بوتاکس و درمان خطوط خرگوشی روی بینیدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهادکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
بهبود ظاهر چهره با تزریق ژل گونهدکتر شهریار لقمانی [ فوق تخصص جراحی پلاستیک ]
همه چیز در مورد آزواسپرمی یا بی نطفگیدکتر مجید حقیقت [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
انواع مختلف استروژن چیست و چگونه بر سلامت جنسی شما تأثیر می گذارد؟دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
همه چیز درباره تزریق چربی برای رفع اسکار و جای جوشدکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]
افزایش میل جنسی در زناندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
همه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمتدکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
تزریق چربی به صورت های لاغر؛ مزایا و ماندگاریدکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]
تأثیر تنفس دهانی بر رشد فک و دندان های کودکاندکتر نیلوفر فلاح [ متخصص دندانپزشکی کودکان ]
راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهدکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعددکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
تزریق فیلر چانه؛ دانستنی های تزریق ژل چانهدکتر شهریار لقمانی [ فوق تخصص جراحی پلاستیک ]
همه چیز در مورد اختلالات باروری در مرداندکتر مجید حقیقت [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردندکتر فریبا خضرایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
مزایا و معایب لیزر مونالیزا برای خشکی واژندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
بررسی نقش قند و شکر در پوسیدگی دنداندکتر نیلوفر فلاح [ متخصص دندانپزشکی کودکان ]
جوانسازی دست ها با تزریق فیلردکتر ایمان نیکخو [ پوست ، مو و زیبایی ]
استریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستیدکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیددکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مهین عباسپور - پوست ، مو و زیبایی
دکتر مهین عباسپور

پوست ، مو و زیبایی


www.drabbaspour.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت