شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

درمان، از بین بردن و رفع خط خنده و لبخند

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

آنچه در این مطلب میخوانید

چهره نخستين عضو از بدن ما است كه توجه افراد را به خود جلب مي كند و بيشترين ماندگاري را در ذهن آنها دارد. ازاینرو، مواجهه با نشانه های پيري در هنگام نگاه كردن در آينه بسيار ناخوشايند است. مشاهده خطوط و چین و چروکهای بین بینی و دهان، یا افتادگی پوست اطراف چشم ها یا امتداد خط فك می تواند نگران كننده باشد و ظاهر ما را پيرتر از آنچه كه هست، نشان مي دهد.

ما كاملاً واقف هستيم كه سازگاري با تغييرات ایجادشده در چهره به واسطه افزايش سن می تواند بسيار دشوار باشد و به همين دليل، مؤثرترین درمان ها برای بهبود ظاهر چین و چروکها و خطوط اطراف دهان را ارائه می دهیم. تمامي درمان هاي ارائه شده توسط ما می تواند به منظور بهبود خطوط عميق و يا رفع كامل آنها به كار گرفته شود، بسته به اينكه تا چه اندازه خواستار طبيعي بودن نتايج حاصل باشيد.

علل ايجاد خط لبخند چيست؟

شكل گيري خطوط اطراف دهان یک بخش طبیعی از روند پیری است و از آنجايي كه ما هنگام صحبت كردن و ايجاد حركات صورت به طور مكرر از عضلات اطراف دهان و ناحيه چشم استفاده مي كنيم، اين نواحي به طور خاص در معرض پيري قرار دارند. فقدان كلاژن موجب خستگي عضلات شده و پوست خاصيت ارتجاعي خود را از دست می دهد و در برخی از افراد باعث ايجاد خطوط و چین و چروک هاي عميق می شود.

درمان خط لبخند

اين درمان براي چه افرادي مناسب است؟

افراد مناسب برای رفع خط خنده زنان و مرداني هستند كه ظاهر خطوط چهره، آنها را آزار می دهد. اگر شما داراي چین های پوستي عميق در اطراف دهان خود بوده و خواستار رفع آنها هستيد، درمان خط لبخند ممکن است برای شما مناسب باشد. اکثر بزرگسالانی كه از سلامت جسماني خوبي برخوردار هستند، می توانند تزریق ژل برای خط خنده را انجام دهند.

قبل از تزریق

دكتر جعفري پور، بهمنظور کاهش خطر ابتلا به کبودی و خونریزی در محل تزریق، اجتناب از مصرف داروهايي چون آسپرین و داروهاي غیراستروئیدی ضدالتهابی كه می تواند موجب خونريزي طولانی مدت شود، را به مدت حداقل يك هفته قبل از درمان توصيه میکند.

تزریق ژل

با پير شدن پوست، ميزان توليد طبيعي اسید هیالورونیک (یک جزء اصلی از پوست) كاهش می یابد. اين امر به ايجاد چین های پوستي، نازک شدن پوست و کم آبی عمیق (پوستی) منجر میشود. ژل های پوستی اسید هیالورونیک موجب افزایش حجم پوست، جذب آب و درنتیجه سفت شدن پوست می گردند.

تزريق ژل شامل درمان مستقیم چين نازولابیال (ناحيه بين بيني و لب) با استفاده از ژل های پوستي است. اين درمان ساختاري در لايه زيرين ناحيه بینی-به- دهان ايجاد ميكند كه موجب بازيابي قابليت حفاظتي پوست مي گردد. به طوریکه پوست مي تواند پس از لبخند زدن و صحبت كردن مجدداً به حالت اوليه خود بازگردد. الگوی تزریق شبیه به ساقه برگي سرخس است، بهطوریکه چین و چروک ها ساقه مرکزی را تشكيل داده و برگهاي قرارگرفته در زواياي صحيح نمادي از تزريق ها هستند.

ژل تزریقی به منظور پر كردن چین و چروک ها در زير پوست شما تزريق مي گردد. پس از تزریق، نواحي درمان شده به آرامی ماساژ داده خواهد شد. این روش سریع و آسان است. تزریق بهطورمعمول حدود 15 دقیقه طول می کشد.

شما باید شاهد یک بهبود فوری در نواحي تحت درمان باشيد. صاف كردن چين و چروكها در اكثر بيماران تنها در يك جلسه درماني امكانپذير است و نتايج 6 ماه يا بيشتر دوام خواهد داشت. بااینحال، نتایج ممکن است متفاوت باشد و اين درمان موقتي است.

تزریق بوتاکس

بوتاکس ، يك پروتئین است كه بهطورمعمول براي كاهش يا رفع غیر جراحی ظاهر چین و چروک هاي صورت مورداستفاده قرار می گیرد. بوتاكس به نواحي اطراف چشم ها و دهان در زیرپوست تزریق شده و موجب صاف شدن خطوط پاکلاغی و چین و چروک های نازولابيال (ناحيه بين بيني و لب) می گردد. با تزریق بوتاکس عضلات تضعيف شده، چين و چروكها كاهش مي يابد و ظاهري شاداب و جوان در پوست ايجاد مي گردد. این روش سریع بوده و معمولاً در اتاق معاینه انجام می شود.

ترماژ

این رويكرد ابداعي از طريق حفظ بافت سالم در اطراف هر ناحيه درمان موجب ترميم پوست شده و يك بهبودي فوري با حداقل اثرات جانبي منفي و دوره ازكارافتادگي کوتاه مدت به دست مي دهد. بهعلاوه، اين روش به بيهوشي عمومي نيازي ندارد. ترماژتنها روش غیرتهاجمی است که در طي يك جلسه درماني، بدون نياز به جراحي وتزريق، و بدون دوره ازكارافتادگي يا دوره ازكارافتادگي كوتاه به سفت شدن و فرم دهي پوست شما كمك می کند. ترماژ بازسازي طبیعی کلاژن در پوست را تحريك كرده و نتايجي ظريف و طبيعي بر روي پوست صورت ايجاد مي نمايد. پوستي سفت تر و صاف تر، چین و چروک ها و خطوط كمتر، و ظاهري جوان تر از نتايج اين روش درماني هستند.

ترماژ از تكنولوژي منحصر به فرد رادیو فرکانسی (آر اف) براي گرم كردن ايمن لایه های عمیق پوست شما استفاده می کند و درعینحال سطح پوست شمارا خنك نگه میدارد تا در طي عمل دست نخورده باقي بماند. این گرماي عمیق فرآیند بازسازي طبیعی پوست در بدن شمارا تحريك كرده و به سفت شدن کلاژن موجود و تشکیل کلاژن جدید منجر می گردد. باگذشت زمان، پوست افتاده يا چروكيده با پوست صاف تر و سفت تر جايگزين میگردد؛ فرم و بافت آن بهبود می یابد؛ و ظاهري جوان تر در پوست ايجاد مي گردد.

ليزر فرکشنال

درمان ليزر فركشنال يك مقوله جدید از درمان پزشكي ضد-پيري است که نتایجي مثبت از نسل جديد لایه برداری پوست بدون دوره ازكارافتادگي و خطرات مرتبط با روش های درماني سنتي را ارائه می دهد.

لیزر فركشنال پیشرفته هر بار تنها بخش بسیار کوچکی از پوست را بدون تخريب مرز خارجي محافظ پوست درمان می کند. این روش با تكنيك هاي متداول سنتی که در آن کل لایه خارجي پوست آسیب دیده حذف مي گردد و با تراوش، پوسته پوسته شدن و دوره بهبودی طولانی مدت همراه است، متفاوت مي باشد.

ميكرودرم ابريژن

ميكرودرم ابريژنبا ساطع كردن جریان ملایمي از ذرات کوچک براي لایه برداری (پاک کردن) لایه خارجي پوست، موجب كاهش اسكار خفیف تا متوسط، چین و چروک ها و دیگر مشکلات سطحی پوست می شود و یک ظاهر شاداب، درخشان و جوانتر را ايجاد می نماید. اين ذرات لایه سطحی پیر و یا آسیبدیده پوست را تراشيده و سپس بدون نیاز به بیهوشی با ابزار خلأ میکرودرم ابريژن آنها را از سطح پوست پاك مي كند. تنها ميزان اندكي از پوست برداشته می شود، و بنابراين نواحي آسیب دیده در مناطق حساس مانند صورت می تواند به اين روش درمان شود. نتایج با پیلینگ شیمیایی قابل مقایسه هستند و باید بلافاصله مشاهده شوند. اگرچه براي اثربخشي كامل، معمولاً به درمان های متعدد نياز است.

برجسته سازی گونه

زماني كه گونه ها در اثر افزايش سن يا كاهش وزن حجم خود را از دست مي دهند، چین های نازولابيال (ناحيه بين بيني و دهان) برجسته تر می شوند. ژل های پوستی بهطور استراتژیک برای بازگرداندن حجم گونه، کاهش افتادگي پوست، به ناحيه نازولابيال (ناحيه بين بيني و دهان) تزريق می شوند.

پیشگیری

پوست خود را از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش محافظت كنيد. بهصورت روزانه از کرم ضد آفتاب و كلاه نقاب دار استفاده كنيد و حتی الامکان در سايه بمانيد. از برنزه كردن شديد پوست خود با استفاده از منابع ماوراءبنفش طبيعي و مصنوعي اجتناب كنيد.

مصرف سيگار را كاهش داده و يا قطع نماييد.

با استفاده از مرطوب کننده ها و سرم های موضعي، آبرسانی به سطح پوست خود را افزايش دهيد.

از لوازمآرایشی معدني باکیفیت كه به خطوط و چین و چروک هاي پوستي نفوذ نمی کنند، استفاده نماييد.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

سونوگرافی بیضه ها و آمادگی های لازم قبل از آن

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

مسايل جنسی پس از آسيب اعصاب

دکتر غلامرضا رئیسی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

علائم کمبود کلسیم

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

آیا زود انزالی می تواند در اثر اضطراب ایجاد شود؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آیا شما به موهای خود آسیب میزنید؟

دکتر محمد شیزرپور [ متخصص پوست و مو ]

جندر فلوییدها چه شخصیت جنسی دارند؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

درمورد مکمل تریبولوس چه میدانید؟؟

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

نکته های لیزر موهای زائد

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت